Stig-Arne Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 (endret) Har bestemt meg for å lakkere mitt Chieftec Midi kabinett. Det er originalt brunt, men begynner å bli sliten i lakken etter utallige forflyttninger. Har lest litt om lakking her , men den begynner å dra på årene og jeg lurer på om det kanskje er kommet bedre metoder på markedet? Skal lakkere kabinettet svart og få det så blankt som mulig, hvordan vet jeg ikke. Derfor hører jeg med dere. Tenkte også at jeg skulle ha litt rødt på kabinettet da jeg synes svart og rødt passer ganske bra. Har dere noen tips til hva jeg bør gjøre for å få det så blankt som mulig kabinettet? Spesiell lakk jeg bør bruke? Er det forskjell på merkene på lakken? Hvordan er det å lakkere plast? Det er jo plast front på kabinettet. Bør det også pusses ned eller holder det bare å lakkere det direkte? Har fjernet døren på kabinettet og tenker da å sette noen leds i toppen, over cd`rommen slik at det blir lyst opp. Blir det noe bra ? Takker for alle innspill Endret 18. mars 2004 av Morpheus^ Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 18. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2004 finnes ikke en på norsk da? er så stress å lese engelsk, lettere å missforstå osv Lenke til kommentar
EDB Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Er ikke på norsk, men den 'lakke jobben' der er den fineste jeg har sett Lenke til kommentar
cc Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Vel, jeg prøvde meg på en for en liten stund tilbake, den har ikke akkurat fått kjempevarm mottagelse her (min går ikke så mye i dybden som disse andre), men resultatet jeg fikk var i alle fall ganske utmerket. Håper det hjelper noe Link: http://forum.hardware.no/index.php?showtop...0entry1880564 Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 19. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2004 Takker så meget.. Det jeg ser som en rød tråd er å lakkere i flere lag? Stemmer det? Lenke til kommentar
cc Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Så absolutt. Legg gjerne 4-5 lag. Hvis du gidder å legge såpass mange, så bruker du lite lakk på de 2 første. Første laget skal da ikke dekke helt engang, men på de to siste skal du ha nok lakk til at det skinner. Puss mellom hvert lag! Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 19. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2004 hva skal jeg pusse med da? Vanlig sandpapir eller våtslipepapir? eller blir det nøyaktig det samme? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå