Gå til innhold

Lakkering, trenger litt hjelp

Anbefalte innlegg

Har bestemt meg for å lakkere mitt Chieftec Midi kabinett. Det er originalt brunt, men begynner å bli sliten i lakken etter utallige forflyttninger.

Har lest litt om lakking her , men den begynner å dra på årene og jeg lurer på om det kanskje er kommet bedre metoder på markedet?

Skal lakkere kabinettet svart og få det så blankt som mulig, hvordan vet jeg ikke. Derfor hører jeg med dere.

Tenkte også at jeg skulle ha litt rødt på kabinettet da jeg synes svart og rødt passer ganske bra.

Har dere noen tips til hva jeg bør gjøre for å få det så blankt som mulig kabinettet? Spesiell lakk jeg bør bruke?

Er det forskjell på merkene på lakken?

Hvordan er det å lakkere plast? Det er jo plast front på kabinettet. Bør det også pusses ned eller holder det bare å lakkere det direkte?

Har fjernet døren på kabinettet og tenker da å sette noen leds i toppen, over cd`rommen slik at det blir lyst opp. Blir det noe bra ?

Takker for alle innspill :)

Endret av Morpheus^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så absolutt. Legg gjerne 4-5 lag. Hvis du gidder å legge såpass mange, så bruker du lite lakk på de 2 første. Første laget skal da ikke dekke helt engang, men på de to siste skal du ha nok lakk til at det skinner. Puss mellom hvert lag!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...