Turboneger Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 Hei, sitter nå med min onkels nyformaterte Packard Bell, og har støtt på et problem: Jeg får ikke hverken scanner eller skriver til å fungere. Kan fortelle litt om scanneren først: Det er en ScanJet 4200c. Har lasta ned og installert de nyeste drivere (avinstallert de gamle og forsøkt å reinstallere). Det virker som alle er enig i at scanneren finnes, den vises på USBportstatsen i Enhetsbehandlingen, men programmet nekter for at den finnes. Dette skjer på begge USB-portene og med to forskjellige ledninger. Scanneren får strøm. Utifra det faktum at driverne ikke ser ut til å virke noe særlig bra, ville jeg tippe at det er et problem med USB-porten (som fungerte helt fint før formatering), men det er ingen grunn til at den ikke skal fungere siden jeg ikke har vært å fiklet der bak hverken utenfor eller innenfor kabinettet. Ber om hjelp til dette problemet, og til å få skriveren til å fungere: en Lexmark 4200. De samme problemstillingene gjentar seg her, men har ingen mulighet til å sjekke om LPT-porten sender/mottar signal i det hele tatt. Ber om hjelp til dette også. Hovedkortet tror jeg er et MSI 266 Pro, men vanskelig å vite sikkert. Forresten - istedenfor vanlig boot-screen viser dataen en irriterende PB-reklame og gir meg ikke muligheten til å entre BIOS. Forslag på hvordan jeg kan få bort dette? OS: Win ME Med vennlig hilsen, Ole Larsen Lenke til kommentar
BBC Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 Packard Bell og de andre "store" legger som regel ved Restore-CD. Brukte du den, eller la du inn alt med egen ME-CD? Kan meget mulig være at det trengs "spesielle" drivere for akkuat din onkels pc. Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 Hvis rådet fra Borre ikke hjelper kan du gå til enheTsbehandling og fjærne USB oppsettet. Når du starter opp maskinen igjen må scanneren stå på og skal da igjen bli innststallert. Printeren kan du avinnstallere, og så starte maskinen på nytt. Enten starter innstallasjonen av denne av seg selv, eller du må gå til kontrollpanel å velge "legg til ny maskinvare" Du må kontrollere at LPT og USB portene er satt aktive i BIOS. Bare hold nede DEL i oppstarten. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 Prøv delete/escape/f1/ctrl+escape eller .no Når du kommer i bios kan du velge bort pacard bell dritet. Lenke til kommentar
Turboneger Skrevet 26. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2002 Kay, skal prøve dette i kveld. Ang restore: de restore-cdene, korsn e det meininga de skal fungere i praksis? Legg dem inn Windows og full pakke på nytt, eller e det bare en ansamling drivera o.l.? Uansett - det OSet som fulgte med på dataen var win98, så de eventuelle driverne til det OSet vil neppe funke, eller? Ang BIOS: ingen som veit nøyaktig ka "oppskrifta" e? Meine sjøl at eg har prøvd de fleste kombinasjonene, men skal prøve igjen. Og, JA, det e helt forferdelig å ikke slippe inn i BIOS, kem pokker som e der å rote når man e datanewbie uansett? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 En restore-cd gjør at maskinen blir eksakt slik den var når du (dvs. onkelen din) fikk den. Alt av OS, drivere og programmer vil bli innstallert. Antar at restore-cd'en fungerer på det viset at du booter med den (og da må du eventuelt inn i bios og enable boot fra cd-rom - noe jeg ikke vet hvordan du gjør på en PB - prøv Del, F1...12, prøv også i kombinasjon med shift, alt og ctrl). Hvilken PB-modell er det onkelen din har? Da er det muligens noen som kan fortelle deg hvordan du kommer inn i bios. _________________ SI-korrekt sig: MSI-K7T266 Pro2-RU, XP 1600+, GeForce 2MX, 80 GB WD, 20,5 GB WD, 13 GB Fujitsu, 512 mebibyte DDR, Plextor 12/10/32, Aopen dvd, Chieftec DX-01-BLD, 100 Mbit LAN 24/7 [ Denne Melding var redigert av: borre på 2002-03-26 15:12 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå