Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL og hastighet

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har ADSL fra en lokal levrandør, Fjellnett. Til sentralen min går signalene på radio, fra et sted som er oppkobla mot banatele sitt nett. Problemet, er at jeg ikke får til å kjøre streaming video fra NRK og TV2 i OK kvalitet. Hos TV2 får jeg faktisk at jeg får gjenom noe under 200 kbit, men hos NRK får jeg at jeg får gjenom litt under 600 kbit. Hos TV2 klarer jeg å kjøre video i ca. 200 kbit, og hos NRK klarer jeg 300 kbit. Når jeg måler linjen min hos itavisen får jeg ca. 650-680 kbit(har vært oppe i 700 kbit noen ganger). Linja mi er en 704/128 kbit linje.

Hva kan det komme av at jeg får så lav hastighet, spesielt mot TV2? Om det ligger en flaskehals i nettet, hvem har da ansvaret for å rette det opp? Å se web-tv i 200 kbit er ikke noe gøy i alle fall! :no:

Hva skal jeg akseptere her? Har erfaringer at det ikke er noe problem å spille av i 600 kbit på 704 kbit linjer levert på telenor sitt nett (Har prøvd hos Tiscali, Bluecom og Tele2). Hvilke erfaringer har dere andre med 704 linje? Funker det greit å spille av i 600 kbit?

Endret av TheBoz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann!

Har ADSL fra en lokal levrandør, Fjellnett. Til sentralen min går signalene på radio, fra et sted som er oppkobla mot banatele sitt nett. Problemet, er at jeg ikke får til å kjøre streaming video fra NRK og TV2 i OK kvalitet. Hos TV2 får jeg faktisk at jeg får gjenom noe under 200 kbit, men hos NRK får jeg at jeg får gjenom litt under 600 kbit. Hos TV2 klarer jeg å kjøre video i ca. 200 kbit, og hos NRK klarer jeg 300 kbit. Når jeg måler linjen min hos itavisen får jeg ca. 650-680 kbit(har vært oppe i 700 kbit noen ganger). Linja mi er en 704/128 kbit linje.

Hva kan det komme av at jeg får så lav hastighet, spesielt mot TV2? Om det ligger en flaskehals i nettet, hvem har da ansvaret for å rette det opp? Å se web-tv i 200 kbit er ikke noe gøy i alle fall! :no:

Hva skal jeg akseptere her? Har erfaringer at det ikke er noe problem å spille av i 600 kbit på 704 kbit linjer levert på telenor sitt nett (Har prøvd hos Tiscali, Bluecom og Tele2). Hvilke erfaringer har dere andre med 704 linje? Funker det greit å spille av i 600 kbit?

jajja.. du har jo ikke MONSTER fart da :p

men det bare ert sån faktisk....

:cool: gå på My Webpage

TA speed testen der !!

MEN husk og lukke kazaa eller dc++ eller noe annen som kan ta av linja først!

Lenke til kommentar

jajja.. du har jo ikke MONSTER fart da  :p

men det bare ert sån faktisk....

:cool: gå på My Webpage

TA speed testen der !!

MEN husk og lukke kazaa eller dc++ eller noe annen som kan ta av linja først!

Om du leser innlegget mitt en gang til vil du se at jeg allerede har testet mot itavisen.. :) Og ja, lukker ALLE progammer som bruker internett når jeg tester!

Endret av TheBoz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...