Gå til innhold

Oppfordring->AMD/VIA

b-real

Anbefalte innlegg

Jeg ser at flere og flere sier at AMD kombinert med VIA er "drit" og at "jeg kommer aldri til å køre AMD/VIA mere".

En liten oppfordring til dere som mener det, hvorfor?

Hvordan kan dere si at det er det som skaper problemer og ikke dere har problemer med OS eller annet?

Er meget spent på svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mange er det som kommer hit og klager på ustabilitet på Intel-baserte maskiner? eller maskiner med SIS eller NVidia chipset? Jeg kan knapt huske noen i det hele tatt. Og Intel har 78% markedsandel i følge hardware.no. Så det er kanskje noe sant i det at VIA ikke er et like stabilt chipset som alternativene...

Lenke til kommentar

Vel, Jeg har ikke hatt noen stabilitetsproblemer med min maskin i det hele tatt. Stort sett så booter jeg kun hvis jeg skal forandre litt på hastigheten på maskinen eller sånne ting. Setter maskinen min i ventemodus hver gang jeg skrur den av og booter kanskje hver 2-3 uke.

Stbilitetsproblemer?! Ukjent for meg...

Lenke til kommentar

Jeg er en angrende synder ! Har sagt mye skit om VIA/AMD men nå har jeg slutta. Har hatt problemer i et halvt år med stabilitet. Men alt som måtte til var overklokking :grin: Fra 1333 til 10,5*138 så går alt DØNN stabilt.

Også at VIA må vere de beste med drivere dette trekker jo opp. Når det først funker er VIA/AMD flotteste kombinasjonen.

Bruker foresten win98 se etter at win2000 krasja nesten alt :razz:

Lenke til kommentar

Er vel enig med mad-arab. (sint-araber?)

Det er sikkert ikke uten grunn at de fleste store pc-leverandører bruker nesten utelukkende Intelbaserte systemer.

(Tenker på nå. ikke tidligere. K6 og Atlon ble brukt mye sammen med AMD 750 chipset til hjemmepc markedet.)

Jeg tror ikke det har bare med "sponsing" å gjøre.

Jeg stilte et lignende spørsmål tidligere, uten å få

svar som trakk noe konklusjon.

Lenke til kommentar

Jeg kjører også AMD/VIA, og jeg må ærlig si at dette er den mest stabile maskinen jeg noen gang har hatt.

------------------

Shuttle AK31 v. 3.1

Apacer Original pc2100

Creative Geforce 2ti@290/460 (ikke spess overklokkingsvenlig)

XP1800+@2000+ (140x12)

2 Stk. IBM panelovner

Lenke til kommentar

jeg bruker tbird sammen med kt266a jeg har aldri vært borti noe ustabilitet,kræsj eller bsod på denne maskina. Den gamle Pentium3 600 maskina mi derimot er et mareritt jeg helst vil la være å prate om

Lenke til kommentar

Neste gang blir det neppe via-chipsett på meg.

Problemer:

- Via har ikke gitt noen klare anbefalinger på hvilke drivere som er lurt å installere utifra hovedkort og operativsystem. Dette står det mye om på forumet på viaarena.

- Har man visse via-chipset og windows xp, er det ikke mulig å bruke webkamera. Dette er et kjent problem, men ingen fiks foreligger.

mvh

Are-Harald.

Lenke til kommentar

jeg har selv via.

for ei uke siden ca. så var win2000 helt herpa, men det var bare p.g.a jeg hadde lagt inn noe som os'et reagerte på.

formaterte og la alt innpå nytt, stabilt som bare det nå..

til alle win2000 eiere:

- Få tak i service pack 2, ikke bare blir det bedre og mer stabilt.. men det øker ytelsen også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...