Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor ADSL og router

Anbefalte innlegg

Ettersom jeg har forstått så har man et eget program gående i bakgrunden når man er tilkoblet internett. Dette programmet krever brukernavn og passord når du kobler til, og når dine tilmålte bytes er brukt opp popper det opp med spørsmål om kjøp av mere.

Har jeg forstått helt feil?

Hvordan blir det da når man kobler opp en router/brannmur mellom adsl-modemet og pc'en? Må da denne routeren svare ja til at den ønsker å kjøpe flere bytes for nedlasting?? Må programmet kjøre på alle maksinene du har koblet til?

Routeren er av typen 3Com og støtter PPPeoE dersom det skulle være relevant..

Håper noen kan oppklare litt.

mvh

-Vegar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg benytter Telenor og router, der jeg deler linja på 3 pcer.

Ikke noe passord her om du da ikke setter opp pc'en din til å skulle ha det.

Det er rett på nett.

Telenor kutter ut begrensninger 19 mars, slik at du kan laste ned ubegrenset.

Du får også dobbel linjehastighet til samme pris som tidligere.

Lenke til kommentar

Ja de kutter begrensningen, men de gjør det på den måten at begrensningen fortsatt ligger der men prisen på ekstra bytes = 0,-

Har du hatt abonnement med begrensning til nå? Hvordan har da begrensningen vist seg?

-Vegar

Lenke til kommentar

har du en router med støtte for pppoe-protokollen som telenor benytter så legger du inn brukernavn og passord i routerkonfigurasjonen, og så slipper du å tenke mer på den biten. de fleste routere støtter pppoe.

såvidt jeg har skjønt det så merker du at kvoten er brukt opp ved at nettet går betraktelig tregere, og dermed må du kontakte telenor og be om høyere kvote. dette er jeg imidlertid ikke helt sikker på, da jeg har ubegrenset abo selv.

Lenke til kommentar
Ja de kutter begrensningen, men de gjør det på den måten at begrensningen fortsatt ligger der men prisen på ekstra bytes = 0,-

Har du hatt abonnement med begrensning til nå? Hvordan har da begrensningen vist seg?

-Vegar

Jeg har benyttet 30 Gb begrensning, noe jeg aldri har brukt opp uansett.

Linja er på 1024/256 og er delt mellom 3 pcer som er fast oppkoblet via en router, og i tillegg har jeg hatt en linje til våre to bærbare som vi har koblet på ved behov.

Alt har gått helt knirkefritt. Har aldri ... jeg gjentar aldri hatt problemer av noe slag.

Senhøstes i fjor skrev jeg en p-post til kundeservice, der jeg jorde dem oppmerksom på at de lå etter i pris, og at jeg derfor nå var blitt mer oppmerksom på andre tilbud en det Telenor gav.

Jeg fikk sporenstreks en telefon fra dem og mottok 2 måneders gratis ADSL som plaster på såret (det går altså an å snakke med dem).

Nå får jeg altså doblet lija, og blir kvitt begrensningen....

så Telenor er et godt alternativ. Det beste har allikevel vært at de svarer raskt og presist på kundeservice.

Vil bare nevne at jeg tidligere brukte Tiscali, men de har forsøkt å presse meg for penger gjennom inkassotrussler og annet dritt, noe man kan lese om i forbrukerraadet.no

Saken har versert siden september 2003, og ed har ennå til gode å svare på henvendelser.

I ine øyne er altså Tiscali et møkkafirma som ikke går av vegen for å benytte mafiametoder for å drive inn penger de ikke har rett på. Rådet er derfor "ligg unna".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...