Gå til innhold

egne rutiner for hvert enkelt virus?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvert virus har en begynnelse kode. Norton leser begynnelsen av hver fil og sammenligner den med begynnelsekode i databasen. Finner den noe identisk får du varsel om virus. Hvis den ikke finnes i basen, får du varsel hvis et eller annet prøver å bytte ut filer og erstatte med annen. Vet ikke om det er spesielle metoder for hvert virus, men er ikke alt som lar seg fikse eller slette. Da blir filen som regel isolert slik at den ikke kan utrette noe.

keylogger er skummelt. :scared:

Endret av Shiva
Lenke til kommentar

har dare prøvd å åpne opp virus med diverse programmer for å lage script og slikt? da liggeer hele dritten der.. prøv notepad, da finner man mange kule linjer, hvor det står mye sånn rundll32 ditt og datt i registret osv :)

Hvordan de sprer seg og sånn er veldgif roskjellig, netsky har en liten smtp server i seg så den kan sende mail vidre til folk, og henter adresseboka fra MSN, eller outlook. :cool:

Lenke til kommentar

Har active ports gående, og i ny og ne kobler noe seg via en port opp til en ip adresse og sender avgårde noen mb med data. Enten er det spyware eller en keylogger som er active.

Skulle gjerne hatt et program som gjorde at jeg kunne koblet meg til den maskinen via en port og formatert hd'en. Lagd noe jækelskap tilbake, retaliate.

At det finnes virus som angriper maskinen kan jeg tolere. Det stimulerer til utvikling av operativsystemer, fiksing av huller, og mer datasikkerhet. Men når disse her storkapitalistiske selskapene leier inn proggere for å lage spyware til å ta kontroll over pc'en min blir jeg forbanna. Ja, hva en foretar seg på sin maskin blir logget og sendt avgårde til en ip slik at de kan lage en undersøkelse for hva denne brukerens interesser er.

Har en merket avogtil at det kan komme en e-mail med tilbud om et produkt rundt noe som en har interesse for? dog uten at en har lagt igjen emailen sin på noen web sider?

Et eksempel, en gang fikk jeg snailmail brev fra sverige fra noe astro spådom crap. Skulle få en bedre framtid mot en rimelig penge såklart. Da hadde jeg tidligere være innpå en astro side, men uten å ha gitt dem mail. Men hvordan kunne de finne meg da? jo, jeg hadde automatisk lagt igjen ip. På den måten hadde de funnet adressen til eier av ip (meg) og sendt meg snailmail brev. Så utspekulert kan det være.

Savner et eget progg som angriper servere som lagrer spyware data. Kan de legge dritt på maskinen min kan jeg legge dritt på deres. En eller annen ip pakke med nuke innhold. Og de sporer meg opp etterpå driter jeg i. :thumbs:

Lenke til kommentar

hvert virus er litt forskjellige ja, men mange har like måter å fjernes på, men alle er lagt inn i programmet som ett unikt virus, men en litt annen måte å fjernes på, som forskjellige filnavn, litt forandring i kodene osv...

Lenke til kommentar
hvert virus er litt forskjellige ja, men mange har like måter å fjernes på, men alle er lagt inn i programmet som ett unikt virus, men en litt annen måte å fjernes på, som forskjellige filnavn, litt forandring i kodene osv...

men da burde jo virusprog ta enormt med plass??? siden de blir fylt opp med rutiner o.l.

Lenke til kommentar

neida, det er jo nesten bare koding, og veldig lite grafikk, det er grafikken som tar plass.

og som jeg sa så er mange nesten like, de bruker av de samme kodene, men det er bare lagt til litt sånn at den virker på det viruset..

en måte å fjerne virus på er jo å slette det, kodingen til å slette tar jo ca 0 plass...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...