Gå til innhold

Ytelse for Intel Extreme Graphics2? kontra Radeon?

Anbefalte innlegg

Har fått en bærbar med Intel® 855GME- brikkesett og Intel Extreme Graphics 2 skjermkort.

Har testet denne på endel grafikk krevende spill, og er egentligt litt skuffet. Klarer ikke oppløsninger over 1024*768 uten merkbar lagg.

Hvordan er ytelsen på Intel Extreme Graphics 2 i forhold til de nye Radeon kortene ?

Kan de nyeste Radeon kortene kjøre spill med oppløsning på 1280*1024 og oppover uten å lagge noe merkbart ?

Egner de nye kortene fra Radeon seg mye bedre til spilling enn Intel Extreme Graphics ?

Noen som har gode eller dårlige erfaringer med overnevnte kort ?

Ønsker å høre alle erfaringer og tips ettersom jeg vurderer å bytte i en ny bærbar med bedre skjermkort dersom andre skjermkort viser seg å være mye bedre enn det jeg allerede har.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
synst ikke det går ann å sammenligne en gang...

kortet du har er integrert, radeonkort er meir kraftige kort som står i en mer kraftig agp-port!!

det spørst og da hva slags radeon-kort du mener(finst mange).

Jeg snakker vel egentligt om de nyeste (og beste) radeon kortene. Tar imot tips på hvilke som er å anbefale!

Lenke til kommentar

Hvis du vil ha et skjermkort som skal brukes til "krevende spill" (dvs 3D?) så er ikke Intels "Extreme"-kort egnet til det.

Jeg ser ikke noe grunn til å gå for noe annet enn de to nyeste ATI kortene for bærbare:

ATI MOBILITY™ RADEON™ 9700

ATI MOBILITY™ RADEON™ 9600 Pro (128MB er vel å anbefale)

9700 kortet er veldig nytt og ikke så veldig mange som tilbyr ennå. Men det skal være ca 25% bedre enn 9600 kortet, som forøvrig har fått veldig bra kritikker.

Du får se litt rundt på internett for ytelsestester osv, se også ATIs egne sider http://www.ati.com/products/mobile.html

Jeg skal iallefall kjøpe en med 9600 pro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...