roverz Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Har fått en bærbar med Intel® 855GME- brikkesett og Intel Extreme Graphics 2 skjermkort. Har testet denne på endel grafikk krevende spill, og er egentligt litt skuffet. Klarer ikke oppløsninger over 1024*768 uten merkbar lagg. Hvordan er ytelsen på Intel Extreme Graphics 2 i forhold til de nye Radeon kortene ? Kan de nyeste Radeon kortene kjøre spill med oppløsning på 1280*1024 og oppover uten å lagge noe merkbart ? Egner de nye kortene fra Radeon seg mye bedre til spilling enn Intel Extreme Graphics ? Noen som har gode eller dårlige erfaringer med overnevnte kort ? Ønsker å høre alle erfaringer og tips ettersom jeg vurderer å bytte i en ny bærbar med bedre skjermkort dersom andre skjermkort viser seg å være mye bedre enn det jeg allerede har. Lenke til kommentar
SpaKonG Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 synst ikke det går ann å sammenligne en gang... kortet du har er integrert, radeonkort er meir kraftige kort som står i en mer kraftig agp-port!! det spørst og da hva slags radeon-kort du mener(finst mange). Lenke til kommentar
roverz Skrevet 18. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2004 synst ikke det går ann å sammenligne en gang...kortet du har er integrert, radeonkort er meir kraftige kort som står i en mer kraftig agp-port!! det spørst og da hva slags radeon-kort du mener(finst mange). Jeg snakker vel egentligt om de nyeste (og beste) radeon kortene. Tar imot tips på hvilke som er å anbefale! Lenke til kommentar
BK04 Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Hvis du vil ha et skjermkort som skal brukes til "krevende spill" (dvs 3D?) så er ikke Intels "Extreme"-kort egnet til det. Jeg ser ikke noe grunn til å gå for noe annet enn de to nyeste ATI kortene for bærbare: ATI MOBILITY™ RADEON™ 9700 ATI MOBILITY™ RADEON™ 9600 Pro (128MB er vel å anbefale) 9700 kortet er veldig nytt og ikke så veldig mange som tilbyr ennå. Men det skal være ca 25% bedre enn 9600 kortet, som forøvrig har fått veldig bra kritikker. Du får se litt rundt på internett for ytelsestester osv, se også ATIs egne sider http://www.ati.com/products/mobile.html Jeg skal iallefall kjøpe en med 9600 pro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå