faust_ Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 (endret) Jeg har et ZyXEL ZyAir B-1000 (802.11b) aksesspunkt koblet til nettverket hjemme. Dette har fungert smertefritt frem til jeg skaffet meg et 3Com OfficeConnect Wireless 11g PC Card. Det ser ut som 3com-kortet har en eller annen konflikt i koblingen mot routeren. Symptom: Får koble til routeren. SSID'en kommer opp korrekt, og linkkvalitetsmålerene står på 80%. Hastigheten blir detected til Auto;11mbit 802.11b. Tilkobling til nettverket fungerer derimot ikke. Samtidig fungerer det utmerket fra en annen laptop i samme rom som har det gamle kortet mitt, et ZyXEL ZyAir B-100. En tredje laptop med integrert trådløskort kobler også til helt smertefritt. Når jeg pinger www.vg.no viser det seg at pingtiden varierer kraftig, mellom 40ms og 300ms, samt at det er ca 15% packet loss. Forsøkt løsning: Har oppdatert driverene på 3com-kortet til nyeste versjon, 2.1.13.0. Dette hadde ingen effekt. Symptomene fortsetter. Ifølge readme-filen til driveren skulle den løse et lignende problem med en LinkSys-router. (Og ellers en takk til 3com som ikke skiller mellom driver og firmware. Får bare driveren selv i downloadkategorien "firmware". Noen kategori for driver eksisterer ikke på hjemmesidene. Skulle tro de aspirerer til å bli de nye Creative eller Intel på supportfronten.) Finnes det en logisk løsning på dette problemet eller har 3com rett og slett driti på draget? Evt. har jeg driti? Endret 18. mars 2004 av FauSt_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå