Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

finnes det noe "Bandwidth management" programmer?

Anbefalte innlegg

Finnes det noe programmer som gjør at du kan styre den totale upload/download hastigheten på pc'en? som gjør at jeg f.eks kan sette max download på pc'en til 50kb/s, og jeg dermed aldri vil bruke mer båndbedde en dette samme hvor mye jeg laster ned?

Bruker windows xp, hvis det har noe å si.

Håper spørsmålet var forstålig :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hey...

Bruker selv GetRigth... Der kan du sette en "speed limit" for hvor stor max hastighet getrigth skal laste ned med.... Dog dette funker jo ikke hvis du vil bergense hastigheten på DirectConnet e.l.

Håper d hjalp!

Lenke til kommentar

jo'a men er ikke helt det jeg er ute etter, å begrense hastigheten i noen programmer. Jeg tenker på hele systemet :/, har lett lenge på nettet etter noe sånt her programm.. men aldri funnet noe, så begynner tvile på at det i d heletatt finnes?

har funnet masse hardware-greier som klarer styre båndbredden, men ikke noe software.

Lenke til kommentar

Jeg leter også etter software som gjør dette, men jeg tror ikke programmer klarer å overstyre tc/ip protokollen og dermed må det sikkert legges inn en ny protokoll som er modifisert for å kunne begrense den totale bandwith'en. Eller kansje det går an å legge inn noe i f.eks. et adsl modem slik at det bare deler ut en viss båndbredde til hver bruker.. hmm

har enda håp jeg :smile:

Lenke til kommentar

Vet det er mulig å sette en cap på IP'er i Linux ..

Så visst du vil at feks 192.168.0.5 skal kunne få 500 kbit, så er det ikke.no problem. Dette vil jo selvsagt si at du ikke vil få hentet ned noe lokalt fra linuxserveren med høyere hastighet enn 500 kbit.

Fint visst du feks selger videre bredbåndstilkoblingen til naboen :smile:

Sette den til 28.8kbit sekundet for 200 kr i mnden ? Bra pris det vel .. heheh

Lenke til kommentar

Hvorfor vil noen sette max download hastighet til f.eks 50k/s? Jeg får aldri nok båndbredde, selv etter at NGT ga meg 1,5MBit gratis :smile:

AMD K7 650 MHz, 256MB RAM

120GB Western Digital HDD

Creative Live! Lydkort

Matrox G400

Plextor CD Brenner 24/10/40A

NextGenTel ADSL 2048/640

[ Denne Melding var redigert av: Afseth på 2002-03-26 12:28 ]

Lenke til kommentar

Vet ikke om noe software som administrerer båndbreddebruk per protokoll/port. Tipper det er mulig med noen av de bedre softwarerouterne på markedet, men vet ikke om noen spesifikt.

En annen løsning er hardwarestyring av det hele f.eks:

http://www.packeteer.com/products/packetsh...haper/index.cfm

Men det koster sinnsykt så hvis det er til privat bruk så er det uaktuellt.

[ Denne Melding var redigert av: gutorms på 2002-03-26 21:36 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-26 12:27, Afseth skrev:

Hvorfor vil noen sette max download hastighet til f.eks 50k/s? Jeg får aldri nok båndbredde, selv etter at NGT ga meg 1,5MBit gratis :smile:

hvis man har flere maskiner på nettverket som ikke tilhører deg, f.eks..

la oss si at du bor sammen med tre andre, og vil at alle skal få sin rettferdige del. her i huset er det 1mbit delt på tre, men som oftest er de andre ute og bare setter på kazaa/edonkey og sånt.. da hadde det vært kjekt at en linux-server sa "greit, du får ~35kbps, men ikke mer. basta bom"..

leter etter akkurat det samme..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...