homer1990 Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Jeg har lager en bilside. jeg har en meny med linker og to rammer. og jeg vil at linken i menyen oppdaterer begge rammene. Jeg bruker ikke frames. Hvordan gjør jeg dette? Jeg spurte om dette på html forumet og der sa de at jeg skulle spørre her. Er det noen her som kan hjelpe meg da Lenke til kommentar
enden Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Du bruker IKKE frames? Hvordan kan du ha to rammer da? Hvis du faktisk bruker frames så postet jeg svaret i webdesigndelen Lenke til kommentar
homer1990 Skrevet 18. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2004 sida mi jeg vil at det skal komme skrift i begge vinduene når du trykker på en link til venstre. Lenke til kommentar
enden Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Dude, det var ingen småbarnskode. Har ikke tid til å titte på den nå... Håper du får hjelp av noen andre, ellers skal jeg se hva jeg kan klare mot slutten av neste uke... Lenke til kommentar
b-urn Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Hmm.. orket ikke sette meg så veldig inn i koden, men det ser ut som om du bruker iframes. Hjelper dette som inspirasjon? <html> <head> <script language='javascript'> function fncGoTo(indx) { with(window.document) { switch(indx) { case 1: getElementById('frame_1').src = 'newpage_1.html'; getElementById('frame_2').src = 'newpage_2.html'; break; } } //End with } </script> </head> <body> <a href='#' onclick='fncGoTo(1)'>Toyota</a> <iframe id='frame_1' src='original_1.html'></iframe> <iframe id='frame_2' src='original_2.html'></iframe> </body> </html> Lenke til kommentar
homer1990 Skrevet 19. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2004 hvor skal jeg skrive det. er ikke så veldig inni alt det derre Lenke til kommentar
b-urn Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 <script language='javascript'> function fncGoTo(indx) { with(window.document) { switch(indx) { case 'toyota': getElementById('news').src = 'toyota_news.html'; getElementById('content').src = 'toyota.html'; break; } } //End with } </script> ... legger du til i toppen av dokumentet (mellom <head>-tags) Deretter legger du til funksjonskallet i meny-linkene. F.eks blir Toyota-linken i menyen: <a href="#" onclick="fncGoTo('toyota')"> For hver link, legger du til en ny case...break, i funtion fncGoTo(); Lenke til kommentar
homer1990 Skrevet 19. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2004 det funker ****** meg ikke. trenger enda mer nøyaktig forklaring Lenke til kommentar
b-urn Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 (endret) Hva er det som ikke fungerer nøyaktig? Vis meg koden (etter at du har endret den), eller last opp til web. Litt lettere å si hva som er galt når jeg har noe å gå ut i fra. Endret 19. mars 2004 av b-urn Lenke til kommentar
homer1990 Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2004 jeg aner ikke hva det er som ikke funker. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 jeg aner ikke hva det er som ikke funker. Får du noen feilmelding eller noe?? Forresten, tittelen på denne posten er i strid med reglene... Lenke til kommentar
homer1990 Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2004 Forresten, tittelen på denne posten er i strid med reglene... sorry jeg er ny her jeg får ikke noe feilmelding. men det funker bare ikke. Lenke til kommentar
homer1990 Skrevet 24. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2004 please er det noen som kan hjelpe meg. jeg skal snart ha ut sida mi og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 please er det noen som kan hjelpe meg. jeg skal snart ha ut sida mi og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre to forslag : 1. Lær deg HTML og JavaScript grunnleggende 2. Lei inn en konsulent og be han lage siden for deg Hvis du ikke en gang vet hva som er galt, hvordan skal vi hjelpe deg da? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 (endret) Hvis du ikke en gang vet hva som er galt, hvordan skal vi hjelpe deg da? Dette er riktig, det er jo helt umulig å hjelpe deg når du ikke vet hva problemet er!! Endret 16. mai 2004 av @kd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå