Gå til innhold

Den ultimate slangen? (modem warning)


Ko_deZ

Anbefalte innlegg

Disse var geniale...hmmm...er her en Tess i Bergen, og kan noen peke meg i retning av den? Mener å ha sett en butikk, men husker ikke hvor...

 

Forresten du som spurte etter nipler; de kjøper du på Biltema...mye billigere enn alle andre steder jeg har sjekket: 15-25,- for messingnipler.

www.gulesider.no der får du på kart hvor det ligger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
man kutter jo fjæra inni slik at den ikke går over selve niplen.

 

 

btw. Ko_deZ: åssen diametere (ID) solgte de i ?

Forstod jeg rett, så var fjæra støpt inn i selve slangeveggen! Best sånn.. mindre motstand!

Faktisk tror jeg det hadde vært bedre omm faktisk fjæren hadde vært inne i slangen (ikke støpt), det ville skap turbulens i vannet, som visstnok er bra?

såvidt jeg har forstått, så er det i kjøleblokket at turbulensen er viktig..

hvis det hadde vært i slangene, så hadde det nokk bare blitt veldig mye tyngre for pumpa uten noe særlig mere ytelsesøkning, da slangene bare er for å flytte det varme vannet til radiatoren, som faktisk er det som kjøler vannet..

I ok.no sin "Aquarius 2 " test, så følger det med en spiral/fjær som skal inn i slangen for å motstå knekk på slangen. Men der står det også at det er bra pga turbulensen...

 

Det leveres med et sett fjærer som skal puttes inni slangene. Dette er for å forhindre knekk på slangene. I tillegg skaper de godt med turbulens i vannet.
Fjærene inni slangene er en liten genistrek. De forhindrer knekk på slangen - noe som ville hindre vannet i å strømme og ødelagt CPUen - samt at de produserer mye turbulens i vannet - som medfører at vannet tar opp varme mer effektivt.

 

Her.

Endret av Fragletrollet
Lenke til kommentar

Hei igjen.

 

Beklager bommerten med prisen. Det skulle selvsagt være 40kr pr. meter. Jeg ser også at dette ender opp som 200 spenn, men hos Tess må du alltid legge på moms. prisen blir da altså omtrent 50 kr pr meter, eller 5 kroner pr 10cm.

 

-Ko_deZ-

Lenke til kommentar

Hei igjen.

 

Har nå hatt denne slangen i kabinettet mitt noe dager. Jeg kan nå fortelle at jeg har funnet ett lite problem til med den.

 

De som er vant til å bruke PVC vet at slike slanger "tar form" etter en stund, og med oppvarming så kan man forme dem ganske bra. Det gjelder ikke disse, da fjæren som går i slangeveggen sørger for å forsøke å rette ut slangen. Løsningen min var å dra til en dyrebutikk og kjøpe "svinger" til slangene. De har nemlig 90 graders svinger der som man kan legge slangen i. Disse vil også fungere for andre slanger selvfølgelig. Spør i din lokale dyrebutikk dersom du trenger noe slikt.

 

Ko_deZ

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...