erot71 Skrevet 29. oktober 2001 Del Skrevet 29. oktober 2001 Hei, Jeg har byttet hovedkort og cpu. Hadde før et abit KT7/-raid, har nå byttet til KT7A og en amd xp1600+ 1,4 ghz 266 mhz cpu. Har altså kun byttet dette, bruker fortsatt samme harddisker etc. Dermed ligger alle prog. fra før på hardisken...blir det da noen konflikter ? Må jeg slette alt på harddisken, og legge inn windows på nytt ? Når jeg går på system og egenskaper ser jeg følgende : Under andre enheter: gult ? og dette, ECP skriverport gult ? og dette, PCI Univeral Serial Bus Og under systemenheter: gult ! og dette, PCI ISA BRIGDE Hva er galt ? Hva skal jeg gjøre ? Noen som kan hjelpe meg ? Et spr. til kan jeg bruken den cpu som jeg har nevnt over i et KT7-raid hovedkort eller må jeg ha KT7a ? Lenke til kommentar
jhbamse Skrevet 29. oktober 2001 Del Skrevet 29. oktober 2001 Stort sett går det greit å skifte hovedkort, uten å røre harddisken. Prøv å legg inn driverene som fulgte med hovedkortet. Sjekk om du har dobbelt opp av noen drivere(Hvis du har det sletter du begge og legger driveren inn på nytt). Vet ikke om KT7-raid støtter AMD XP, men det er mulig at en BIOS oppgradering gjør susen. Lenke til kommentar
Red Dog Skrevet 29. oktober 2001 Del Skrevet 29. oktober 2001 Hvis du har nylig kjæpt KT7A hovedkortet (verisjon 1.3) Og har lastet ned og installert den nye biosen fra abit sin hjemme side, så skal den støtte Athlon XP. Problemet ditt kan være at du må installere de nye VIA 4in1 drivere for at det skal fungere, for at Windows finner ut at driverene ikke stemmer overens, og du skrev at ditt nye hovedkort ikke har Raid, men det gamle har, så det er en del forandringer i Driverne med overgangen, og Athlon XP kan IKKE Brukes på KT7, KT7-Raid, KT7A og KT7A-Raid opp til og med verisjon 1.2. KT7E kan heller ikke bruke denne prosessoren. Hilsen Red Dog PS. ta gjerne kontakt på e-mail eller MSN hvis dette ikke hjelper. :smile: Lenke til kommentar
Sindre Skrevet 29. oktober 2001 Del Skrevet 29. oktober 2001 har du lagt inn Via sin 4in1 driver? kaan jo være det, mener du burde innstalere alt på nytt etter du oppgradere noe så stort som et Hovedkort jeg da!!!!!!! Lenke til kommentar
erot71 Skrevet 30. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2001 takk for svar ! Prøver denne 4 in 1... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå