Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Oki, saken er følgende.

På hjemmesiden min har jeg flere photoshop tutorials som jeg har mekket selv. Så oppdager jeg at en brasiliansk side har kopiert en av mine tutorials og brukt mine screenshots. All teksten er oversatt til brasiliansk. I innledningen har de gitt credits til "epleweb" - navnet på min side, men de har ikke linket til meg.

Syns dette var en smule råttent. De har heller ikke spurt om lov til å "rippe" denne tutorialen, og siden de ikke linker til meg "tjener" jeg overhodet ingenting på at de har publisert en av mine tutorials. Sendte en mail til de på søndag med "krav" om at de linket til meg eller fjernet den fra siden sin, men intet svar enda.

Er jeg urimelig her eller har jeg rett på i det minste en link til mitt nettsted?

Originalen: http://home.no.net/epleweb/?tutorial=nightvision

Rippet: http://www.imasters.com.br/web/conteudo/se...1860&codsecao=5

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er jeg urimelig her eller har jeg rett på i det minste en link til mitt nettsted?

Urimelig er det siste du er. Du har ikke bare rett på en link, du har egentlig også rett på en form for konpenasjon, da de har tatt noe som er ditt arbeide, uten å spørre om lov.

Det som forundrer meg litt, er at en slik tilsynelatende "proffesjonell" og stor side, kommer å stjeler fra deg. På en annen side, føler de vel at sjangsen er liten for at det blir gjort noe med.

Kan jeg spørre deg hvordan i all verden du fant utav dette her?

Føler med deg, vet godt hvor irriterende og fustrerende dette er. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Søkte på google for å få en liten oversikt over hvilke sider som nevner/linker til epleweb. Og der var de :thumbdown:

Takk for støtten, btw :)

søkte du bare etter epleweb.com eller er det en spes måte? mener jeg har sett noe om det :)

Lenke til kommentar

Søkte på google for å få en liten oversikt over hvilke sider som nevner/linker til epleweb. Og der var de :thumbdown:

søkte du bare etter epleweb.com eller er det en spes måte? mener jeg har sett noe om det :)

Bare 'epleweb' :)

Har ikke somlet meg til å skaffe .com enda :roll:

Hvis ikke google endrer innholdet sånn ca. NÅ, så skal det aktualle søkeresultatet vises øverst på denne siden

Lenke til kommentar

Bare 'epleweb' :)

Har ikke somlet meg til å skaffe .com enda :roll:

Hvis ikke google endrer innholdet sånn ca. NÅ, så skal det aktualle søkeresultatet vises øverst på denne siden

Der var den ja..

Slikt er til å bli PISSED OFF av! :realmad:

Lenke til kommentar
Dette er jo J***A dårlig gjort.

Hva med at alle på forumet sender en mail til dem?

Da må de vel høre...

Hehe, jeg har nettopp sendt av gårde en ny mail til den personen jeg tror er "sjefen for photoshop" på siden. Får satse på at han tar affære :yes:

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

Yey, fikk kjapt svar fra fyren:

Hello my friend, Im  Fabio Lody I am colunista of Photoshop of iMasters.  really had mistakes, that who published its tutorial one was the Fabio Cavalcante not me.  But of any form ja was removed and I ask for excuses to you for all team.  It is that the times we receive indications good from readers and are published but excuseme ok? an my poor english

But I want to give to congratulations for otimo work to it

any thing that it needs is alone to say my friend

De har fjernet tutorial'en og dermed var saken ute av verden :thumbs:

Takker for all støtte :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...