Papaja Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Har nettopp fått min "mens-jeg-venter-på-CX65" telefon (C62 altså). Har aldri hatt en telefon med MMS før. Hvordan går jeg frem i det hele tatt for å bruke det? Har Chess Connect abonnement. Tar gjerne imot litt tips. Takk! Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Du kan ringe Chess kundeservice så sender de deg MMS innstillingene til telefonen din! Lenke til kommentar
Papaja Skrevet 18. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2004 Ringte de nå, men de hadde ikke fått noe oppsett for min telefon, så da må jeg visst kontakte Siemens. Lenke til kommentar
Papaja Skrevet 18. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2004 (endret) Er det samme oppsett for dette som på Telenor når jeg bruker Chess med Telenor dekning? Det står nemlig en Telenor MMS profil i telefonen min, men likevel fikk jeg ikke sendt. "Mislyktes" fikk jeg beskjed om når jeg prøvde å sende meg selv en MMS til e-post adressen min (ingen andre her i huset med MMS telefon nemlig). Endret 18. mars 2004 av SilviaB Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Hmm !! Jeg kontakta Chess kundeservice og spurte om innstillingene til damas C62 med Chess Connect (telenor dekning) Jeg fikk da dem tilsendt og hun kan både sende og motta MMS nå! Lenke til kommentar
Papaja Skrevet 18. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2004 (endret) Merkelig. Han sa de ikke hadde til den telefonen (virket som han letet etter den først også). Men jeg fikk tilsendt MMS og WAp oppsett fra Siemens websider nå... likevel står det "Mislykket" når jeg prøver å sende MMS til e-postadressen min. Endret 18. mars 2004 av SilviaB Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Merkelig, de hadde oppsett for C62 med Telenor dekning hos Chess for 4-5 uker siden. Jeg ville ha prøvd å ringe til dem en annen dag på kundeservicen og prøve igjen. Mer vet ikke jeg. Kanskje hun/ham du pratet med gjorde en feil. Lenke til kommentar
Papaja Skrevet 19. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2004 Ringte nå til Chess igjen og fikk denne gang tilsendt to sms til telefonen min. Den første var en melding om at jeg måtte skrive wap som pinkode om jeg ble spurt om det når jeg aksepterer nye innstilinger. Den andre meldingen inneholdt bare masse rare tegn, samt adressen wap.telenormobil.no. Fikk aldri noe spørsmål om å akseptere nye innstilinger, så det ser ikke ut til å at den SMS oppsettingen fungerte. Det lå nemlig inne på abonnementet mitt, så det var telefonen min som ikke var riktig satt opp sa hun. Lenke til kommentar
Papaja Skrevet 19. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2004 (endret) Omsider har jeg fått wap til å fungere men fortsatt ikke mms.... What to do!?? Endret 19. mars 2004 av SilviaB Lenke til kommentar
Papaja Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2004 Har nå prøvd enda mer frem og tilbake. Tilslutt stilte vi inn det som vi mente måtte være de riktige innstillingene (igjen), og så byttet vi til min manns simkort i telefonen min. Da kunne vi både sende og motta MMS. Wap fungerer til en viss grad. Får koblet opp til startsiden, men man kommer f.eks bare inn på VG.no om man går inn på den fra startsiden. Bruker man "Gå til" funksjonen får man bare meling om at man ikke kan vise siden (403) prøv en annen side" eller noe sånt. Får heller ikke lastet ned bilder og slikt. Siden MMS fungerte med min manns simkort på min telefon, så må det jo enten være abonnementet mitt eller simkortet. Hos Chess sa de tidligere at de lå inne på abonnementet mitt, men det må jo enten være noe feil der eller på simkortet siden det ikke fungerer. MMS-innstillingene i telefonen bør jo ihvertfall være riktige nå skulle man tro... Vi har begge Chess Connect abonnement. Lenke til kommentar
kristian1234 Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Hei. Høres ut som en feil på abonnementet ditt. Du bør kontakte Chess sin kundeservice på nytt og be de sjekke saken en gang til. Hadde samme problemet, men etter en samtale med en på 2.linje hos Chess ble problemet løst. Lenke til kommentar
Papaja Skrevet 25. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2004 MMSen funker nå (siden igår). Så da fikk de vel fikset et eller annet hos den tekniske avdelingen til Chess. Wap får jeg derimot fortsall feilmelding på alle andre sider enn startsiden. Får koblet opp men den vil f.eks ikke vise wallpaper bilder og sånt som jeg har prøvd å få inn fra Club Siemens. Må vel se litt på innstillingene til wapen igjen da kanskje? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå