brukernamn Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 de vil visst aldri bli noken geforce5... neida, de er bare namnet som er borte, de vil komme et nytt namn, nvidia gir seg ikkje ennå Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 hehe...de gir seg sikkert med det navnet fordi de vet at ATI er et bedre firma enn dem :razz: ATI har bedre produkter :razz: tenk , de har slått seg sammen med Hercules....De kommer til å lage de gig korta etterhvert da.. GLEDER MED !!! :smile: (ATI Lovah) :razz: Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 Quote: On 2002-03-25 13:11, ahpadt skrev:hehe...de gir seg sikkert med det navnet fordi de vet at ATI er et bedre firma enn dem :razz:ATI har bedre produkter :razz: tenk , de har slått seg sammen med Hercules....De kommer til å lage de gig korta etterhvert da..GLEDER MED !!! :smile:(ATI Lovah) :razz: Fjortis! Fanboys er ikke bra uansett hva de liker! Men et spørsmål til deg: Hva med drivere da? De kan lage verdens beste skjermkort og allikevel så suger de. La oss håpe ATI skjerper seg! Lenke til kommentar
brukernamn Skrevet 25. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2002 alså ATi er jo ikkje kongen på haugen når de gjelder drivere akkurat, de kom ut et ati radeon som skulle ta knekken på GeForce2 GTS (giga texel shader) den hadde større frekvens og sånn dritt, men slo den gts, neida Lenke til kommentar
brukernamn Skrevet 25. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2002 nei, det var det som var poenget, ati kan fortsette å lage dem raskeste 3d korta uten å komme noke lenger Lenke til kommentar
dalholt Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 Plz ikke diskuter ati vs geforce Jeg eier et geforce 4, og har ikke sett et ati kort som slår det på 3d-mark 2001se enda. Jeg får ca 9800poeng. Klokker jeg korte får jeg ca 11000. Ati har ikke noe å stille opp med. Lenke til kommentar
Fuz Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 ATI eller nVidia? Who cares? Man velger det som virker best. Fordelen er at så lenge det er hard konkurranse, så vinner forbruker'n. Men - Når det gjelder FPS per Krone - så kommer ikke nVidia så fabelaktig bra ut... nVidia praktiserer ren melking av markedet og har kunstig høy pris på sin nye teknologi. Ikke noe galt med det, med mindre man ikke ønsker å delta i det racet. Det blir spennende å se om Matrox lykkes i å ta tilbake 3D market med sin nye brikke... Den som tror at nVidia kommer til å ligge i teten for evig, har tydeligvis glemt Tseng, S3, C&T, og ikke minst 3dfx, som alle var vinnere i sin tid. Har uansett funnet ut at det lønner seg å ligge ca 1.5-2 generasjoner bak for å få mest "Bang for the Buck". Det kan hende dette endrer seg dersom spillprodusentene skrur opp poly-count o.l. med en faktor på 1000... men den tid, den glede. Jeg kjøpte nylig et GF2 Pro med 64Mb til samme pris som det et MX kort kostet da GF2 Pro var nytt. Regner ikke med at jeg anskaffer noe GF4 Ti kort før GF5 (les: navnløs etterfølger) kommer. Jeg må innrømme at jeg foretrekker nVidia foran ATI bl.a. pga kvaliteten på driverene, men sant å si så er det ganske uinteressant hva hardwaren heter så lenge den fyller mitt behov. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 Quote: On 2002-03-26 17:43, [email protected] skrev:ATI eller nVidia? Who cares? Man velger det som virker best. Fordelen er at så lenge det er hard konkurranse, så vinner forbruker'n.Men - Når det gjelder FPS per Krone - så kommer ikke nVidia så fabelaktig bra ut... nVidia praktiserer ren melking av markedet og har kunstig høy pris på sin nye teknologi. Ikke noe galt med det, med mindre man ikke ønsker å delta i det racet.Det blir spennende å se om Matrox lykkes i å ta tilbake 3D market med sin nye brikke... Den som tror at nVidia kommer til å ligge i teten for evig, har tydeligvis glemt Tseng, S3, C&T, og ikke minst 3dfx, som alle var vinnere i sin tid. Ehh.. 3dfx is no more.. kjøpt opp av nvidia vettu.. å de andre produsentan ? aldri hørt om.. utn om s3.. litt.. _________________ AMD Duron 750 MSI K7T Pro 6330 VIA KT133 512 mb Sd 133Apache Org. Quantum Fireball 7200 20 gb IBM Desktar 5400 40 gb Gainward GF3 Ti450/TV 64DDR 4.0 ns [ Denne Melding var redigert av: Morpheus^ på 2002-03-26 19:43 ] Lenke til kommentar
GTS Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 Quote: On 2002-03-26 17:43, [email protected] skrev:har tydeligvis glemt Tseng, S3, C&T, og ikke minst 3dfx, som alle var vinnere i sin tid. Vel vel... Tseng Labs heter Asiliant Technologies nå, og det har vel nok ikke kommet noe bra fra dem på år og dag! Samma gjelder S3 og sikkert C&T (C&T, hva er det? :wink: ) Trur nok ATi og NVIDIA vil være markedets beste i lang tid fremover... Angående ATi VS. NVIDIA; Si AMD vs. Intel....ingen blir enige uansett...alle produsentene er vel gode på sine områder...:smile: Så, istedet for å begynne å diskutere hva som er best, er det bedre å heller takke NVIDIA for den glimrende perioden vi har hatt med deres GF serie! Lenke til kommentar
ParanoidCat Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 Det er ikke å legge skjul på at ATI Radeon 8500(ikke le) hadde et overtak over GF3 Ti500 både når det gjalt pris og bildekvalitet. Men driverne er ikke bedre. Les her: http://www.xbitlabs.com/video/radeon-8500/ 8500(ikke LE) er bedre enn Ti500! Jeg har: http://www.abit-usa.com/eng/product/mm/mx400.gif Abit Siluro T400 Memory: 128-bits 5ns EliteMT 64MB SDRAM@200MHz Texels per Second: 800 Million GPU: GeForce2 MX400NVIDIA 256-bit High Performance 2D and 3D@200MHz Video output by integrated NTSC/PAL encoders Complete S-Video & Composite Video-Output Port support Og et TNT2 Ultra og et Matrox 400 kort! Lenke til kommentar
brukernamn Skrevet 26. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2002 okei smidin, der går grensa, det er ikke lovlig å sei sånt, for et ti500 knuser en ati 8500 (ikke le) langt ned i støvla i 3D, og ka er de vi har 3D kort til? Lenke til kommentar
brukernamn Skrevet 26. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2002 og eg har no LeadTek GeForce2 GTS 32DDR tv-out, og et Creative GeForce2 MX200 32SDR, tv-out... og en ati 3d rage agp x2 den mx'en kjøpte eg vel på poor fanskap Lenke til kommentar
Fuz Skrevet 27. mars 2002 Del Skrevet 27. mars 2002 Tseng var udiskutabel konge på haugen før Matrox, ATI og nVidia. Dette var tilbake da VGA kort vokste fra 512K til 1Mb minne - noe som sef. var uhørt mye den gangen. Så kom S3 og banket dem sønder og sammen. C&T Chips & Technologies dominerte Laptop segmentet og ble også knust av S3 om jeg ikke husker feil. 3DFX - alle kjenner vel den storyen... Poenget er: Alle var best in class og hadde, sett i forhold til konkurrentene på samme tid, den beste teknologien. Moral? Uansett hvor god du er, kan alltid noen annen bli bedre. Forøvrig er jeg enig med GTS - Takk til nVidia så langt. De tok over stafettpinnen fra 3dfx og takket være ATI som peser dem i nakken, setter de stadig nye rundetidsrekorder. Spørsmålet er hvor lenge det holder... Er det noen som har levert mer enn 5-6 generasjoner skjermkort og overlevd? Lenke til kommentar
Toset Skrevet 27. mars 2002 Del Skrevet 27. mars 2002 ATi Radeon 8500 ble laget for å ta opp konkurransen med GF3. Og vi vet alle hvilket kort som er best av disse. GF4 er en generasjon foran R8500, og derfor bedre, men når neste Radeon-brikke kommer, er jeg sikker på at den knuser GF4. Driverproblemet til ATi er ikke så stort som folk vil ha det til. Hadde mye større problemer med Detonator driverene til GF2 kortet jeg hadde før, enn jeg har med mitt nye Radeon. Lenke til kommentar
brukernamn Skrevet 27. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2002 okei, du har problem, eg har et geforce2 gts, trur eg aldri har hatt noke som helst problem med det, har innstalert drivere og dem har funka som fan, viss du har klart å mixe det til så ***** at du har fått problem er du veeldig flink... alle eg kjenner med gf2 er kjempe fornøyde... eg skal bytte ut min pc med en ny og den har ti200... forventer like mye ut av den.... og gf4 blir ikkje knust av noke som helst ati før den ***** ati'en kommer ut... og gudene må vite når det skjer, og når det skjer har jo sikkert nvidia klart å svinge ræva i gir og laga et nytt geforce4 eller noke lignende, så de så......hmmm Lenke til kommentar
Toset Skrevet 28. mars 2002 Del Skrevet 28. mars 2002 Flere ganger da jeg installerte Detonator drivere forsvant CD-ROM'en min. Jeg måtte koble den ut, slå på PC'en, så slå den av og koble til cd-romen igjen. Dette skjedde med flere Detonator versjoner. En kamerat av meg hadde akkurat samme problemet, og jeg vet om mange som har problemer med de Detonator driverene. Så nVidia er langt fra perfekt de heller. Lenke til kommentar
brukernamn Skrevet 28. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2002 min cd rom forsvann også, men da fant eg også ut at et fint lite virus hadde besøkt min pc, most antivirus og cd-rom, det er grunnen til at min cd-rom forsvant, og eg har dessuten innstalert alle detonator-drivere som nvidia har gitt ut, og de uten problem..... så dere ser da ut til å vere forfulgt av uhell :razz: Lenke til kommentar
mistercartman Skrevet 1. april 2002 Del Skrevet 1. april 2002 Ingen slår mitt number Nine Fx motion kort med 2mb :smile: Trio chips-setta knuser Gf4 i 3dmark 1972 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå