Gå til innhold

Hvilken Ram for overklokking på socket A system?

diss

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har planer om å oppgradere rammen min, men lurer veldig på hva jeg bør velge. Jeg har sett litt på disse fra Geil, og også Dragon Series fra Geil. Fra komplett har jeg sett på Corsair brikker, som jeg isåfall skal ha 2 stk av.

Jeg går for 2x512mb ram, ettersom jeg skal ha dem i dual på mitt abit nf7-s kort.

Hva er best? Forøvrig kjører jeg amd xp2500+, har har asetek vannkjøling på cpu, gpu og nb.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
aldri kjøp noe annet enn CL2 ram! velg corsair!

Aldri? Såvidt jeg har forstått er det lave timinger som gjelder når man skal ha ram til socket A systemer, og at det er høye frekvenser som er greien om man vil klokke på et p4 system. Så, hvilke minnebrikker anbefaler du?

Endret av diss
Lenke til kommentar
aldri kjøp noe annet enn CL2 ram! velg corsair!

Er bare å senke timingene. Mine Geil Value 3200 feks. har 2,5-3-3-6 som SPD-timings, men de greier 2-3-2-5 uten problemer (ikke at jeg merker forskjell til vanlig bruk).

Kan du begrunne hvorfor han absolutt skal velge Corsair?

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Jeg lurer litt på dette med Corsair jeg også. Folk står hardt på at de er "best", men når jeg ser på Corsair sin pc3500LL brikker som har de samme timingsene som Geil sin Golden Dragon pc3500 brikker, så begynner jeg å lure, Corsair sine er jo gode 400kr dyrere! Geil har jo livstidsgaranti, og jeg ser ingen grunn til å betale ekstra bare for Corsair navnet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...