Gå til innhold

Ram, Mindre hastighet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ingen som vet hvordan?! Det var da merkelig på et så stort forum...

Det kan jo være at grunnen er at du ikke skriver noe spesifikk om oppsettet ditt. Er det PC3200 TwinMos? Dessuten er det forskjellige BIOS'er. Du får lete i BIOS. Mulig du kan sette RAM til 166 MHz, hvis det er 200MHz det kjører på nå.

Lenke til kommentar
MSI K8T neo hovedkort

Athlon 64 3000+

Twinmos 2x512mb pc3200 m/winbond

Maxtor 160gb harddisk s-ata

Ja, det var ned til 166 eg hadde tenkt..

jeg hadde akkurat samme oppsettet men måtte skifte ram brikker pga samme problemene. gå inn på TomsHardware

der har de en artikkel om akkurat dette. Skift til crucial brikker. Det har eg no og det funker fint

Lenke til kommentar

sliter med samme problemet selv. Hadde 1x512 pc 3200 ram. Kunne overklokke noe sinsykt. Men da jeg kjøpte en ny rambrikke måtte jeg klokke ned til 333.. Har for øvrig samme ram. Er noe drit, ytelsen er blitt dårligere med mer ram =(

Lenke til kommentar
Sliter oxo med samme problem, og jeg bruker twinMOS brikke.

Har hørt at det hjelper å stille ned på noe i biosen.

Det var det eg og hadde hørt.. og heile denne tråden dreiar seg egentleg om korleis eg stiller det ned.. Skal prøve å sjå korleis eg gjer det..

Lenke til kommentar

Jeg fikk tips om disse:

Du kan også prøve å gå inn i BIOS under "Advanced Chipset Features" og sette "System Performance" til 'Fast' og sett CAS Latency til 'CL2.5', TRCD til '4CLK', TRAS til '8CLK' og TRP til '3CLK'. Dette i tillegg til å stille Vcore til 2.8V. Hvis du fortsatt har problemer så prøv å stille tilbake hastigheten på minnet til 166MHz (DDR333). Hvis du har flere minnebrikker så test med en av gangen.

Men jeg får samme svartskjermen i oppstarten likevel, men kanskje det hjelper for deg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...