Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Her er bredbåndspakken som har alt

Anbefalte innlegg

Lurer på hva som gjør at Lyse lykkes så til de grader mer enn BKK, ivisjon, BBF og alle andre som har prøvd, er det kun at de har vært flinkere til å tilby tjenester på nettet sitt? Lurer på hvor stor Lyse er på bredbånd om 5-6 år.

Det kan eg tenke meg er at de har penger+ at lyse eies av de lokale komunene her. Sandnes,stavanger,time, hå + flere som eg ikke husker i farten.

Kommer ann på om de kan få fingen ut, vet det er mangen som venter, blant annet eg. Men eg binder meg nok med nye levrandør, er ikke fornøyd med bluecom.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du ser på omsetningen til lyse så forstår du. Lyse er jo min strøm og telefonlevrandør, så derfor tror eg at de klarer seg bedre enn de andre. Det er meget dyrt å legge ned optiske kabler, tror at en meter kabel koster ca 1000kr(det tallet er eg ikke sikker på anders)

Lenke til kommentar

Kommer inn veggene her om 2 uker :thumbs:

har blidt lagt i gata........ :love:

Jeg vil bare si at det er et ekstremt bra tilbud til alle som kan få det.

Og når vi er mange blir det billigere og ringe også, siden de tilbyr gratis ringing innenfor deres nett (IP telefoni?)

Lenke til kommentar
Og når vi er mange blir det billigere og ringe også, siden de tilbyr gratis ringing innenfor deres nett (IP telefoni?)

Neida, det er ikke gratis å ringe med lyse innen lyse sitt netverk, eneste er at du slipper tellerskritt. Koster vel ca 180kr i månden.

Joda men du meine ka eg forstår ;)

Hvis du betaler mnd avgift betaler du ikke noe mer for å ringe innenfor lyse sitt nett.

Det var det jeg mente. :yes:

Lenke til kommentar
Om du ser på omsetningen til lyse så forstår du. Lyse er jo min strøm og telefonlevrandør, så derfor tror eg at de klarer seg bedre enn de andre. Det er meget dyrt å legge ned optiske kabler, tror at en meter kabel koster ca 1000kr(det tallet er eg ikke sikker på anders)

Omsettning 2002:

Lyse Energi: 2.8mrd

Agder Energi: 2.4mrd

Nå har jeg sett på talla, men kan ikke si jeg forstod det. Så du vil kanskje forklare?Kan nevne at Agder Energi driver på med fiberopptikk dem også(mao burde de har erfaring med strekking av fiber). Kan også si at driftsresultatet bare var 20 millioner under Lyse sitt. Eierforholdet kan jeg også nevne. Kommuene på agder har 54.5% og Statkraft 45.5%

Gleder meg til å høre hvorfor omsetninga er grunnen til Lyse's sukssess ;) Selv tror jeg det er andre grunner.

Endret av Anders Leipsland
Lenke til kommentar

Ja, de som har Lyse har nok ikke mye å klage på kan jeg tenke meg.

Bygda vår skal også få tilbudet fra dem gjennom den lokale strømleverandøren.

Mulighetene med TV-dekoderen deres ser særlig ut til å være spennende.

Met et spørsmål: Det dere med at man kan se TV-programmer på utvalgte kanaler senere, er det gratis ? Er det slik at dersom jeg f.eks. ikke fikk med meg "Friends"

på TV2 en Mandags kveld, så kan jeg se det Tirsdags ettermiddag, gratis ?

Og dette med Filmleie via nettet deres, hvor stort er utvalget ?, har hørt snakk om flere hundre filmer.

Men dette med de TV-kanalene de tilbyr, er dette noe å skryte av ? Etter det jeg har sett er ca halvparten bare tyske og italienske kanaler, Neppe så veldig mange som først og fremst vil se det.

Endret av [Protus]
Lenke til kommentar

Jo men anders du må huske på om næringslivet er inntresert i å investere i dette, faktisk så vet ikke eg svaret på hvorfor lyse klarer det så mye bedre enn andre.

Men enn ting er eg sikker på er at her borte på vestlandet er de villige til å bruke penger på dette, hvor mye komunene har innvestert i dette aner eg ikke. Men det er meget kostbar innvesteringer som foretas ved lyse sitt bredbånd utbyggingen.

Ville heller sent en mail til lyse, du får sikker ett bedre svar fra dem, enn du få fra meg om hvorfor lyse lykkes.

Lenke til kommentar
' date='18/03/2004 : 22:09'] Ja, de som har Lyse har nok ikke mye å klage på kan jeg tenke meg.

Bygda vår skal også få tilbudet fra dem gjennom den lokale strømleverandøren.

Mulighetene med TV-dekoderen deres ser særlig ut til å være spennende.

Met et spørsmål: Det dere med at man kan se TV-programmer på utvalgte kanaler senere, er det gratis ? Er det slik at dersom jeg f.eks. ikke fikk med meg "Friends"

på TV2 en Mandags kveld, så kan jeg se det Tirsdags ettermiddag, gratis ?

Og dette med Filmleie via nettet deres, hvor stort er utvalget ?, har hørt snakk om flere hundre filmer.

Men dette med de TV-kanalene de tilbyr, er dette noe å skryte av ? Etter det jeg har sett er ca halvparten bare tyske og italienske kanaler, Neppe så veldig mange som først og fremst vil se det.

Det skal koma, men er ikkje heilt klart enda. Om det blir gratis trur eg ikkje, TV2 er nokre jævler på sånt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...