arielfaaland Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Hei..! Holder på og planlegge et linkeparty, har ordnet alt fra strøm, nettverk, lokaler osv... Men. vi sliter litt med internett, Vi har bare ISDN linje og skulle MINST hatt 1 mbit. er det noen firma som tilbyr noe sånt "leie av internett" Si på TG, har de bredbånd i hallen eller? (Trodde jeg hadde fått ordna dette, men !! MÅ HA DETTE KLART TIL MANDAG!) Lenke til kommentar
BeyondALL Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Hmm... det kan sikkert la seg gjøre om du spør i god tid.... men det er sikkert ikke billig, får vel minst like høy installasjonskostnad - strekk en kabel fra en nabo elller noe isteden du Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Si på TG, har de bredbånd i hallen eller? I Vikingskipet så har dem en inlagt fiberkabel som dem bruker under TG for å få 1Gbit internett linje. Lenke til kommentar
arielfaaland Skrevet 18. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2004 Hmm.. vil ikke ha noe "instalasjon" greie... bare noe utstyr jeg får og leverer det etterpå (låner lokaler vettu =) Naboer... hmm.. det er veier rett på siden av, (trokke det går) Lenke til kommentar
arielfaaland Skrevet 18. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2004 Bare noe "mobilt" shit, eller at de kobler opp den bestemte linja til noe bredbånd hvis det er mulig?? Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Hvis det er en større plass er det ikke umulig at banetele har stasjon der, og da hadde det kunne gått med en radiolink fra sentralen til hallen, såfremt det er en høyskole i nærheten elns som du kunne lånt slikt utstyr fra.. Vet ikke om banetele er med på slikt, men det er da verd et forsøk, selv om du har dårlig tid. Lenke til kommentar
arielfaaland Skrevet 18. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2004 tja.. hvem kan jeg låne noe slikt utstyr fra? Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Vet at telenor har leid ut linjer til StangeLAN ihvertfall... Sjøl om linja var helt forferdelig er det bedre enn ingenting... Hvor mange skal dere være da? Lenke til kommentar
arielfaaland Skrevet 18. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2004 tja... blir vel ca 30 - 40 stk Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Lite vits å kontakte banatele da, dem tar nok blodpris, men så får du ei saftig linje også.. 50mbit++ er nok overkill på et slikt lan. Lenke til kommentar
arielfaaland Skrevet 18. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2004 tja.. spørs mye tar dem da??? Lenke til kommentar
arielfaaland Skrevet 18. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2004 Hmm.. dette her så håpløst ut!! Er det ingen på forumet som vet om en mulighet for og få Bredbånd bare en fordømt helg? via og kanskje bare koble seg opp linja?? Lenke til kommentar
Mosess Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 vel.. det er ikke så vanskelig.. desverre så må man nok være litt tidligere ute for å få det til å gå... det enkleste, istedenfor å syte over de stakkarne som faktisk ikke vet her på forumet er vel å gjøre litt selv? plukk opp telefonen og ring de som kan noe om bredbånd i nærheten ? Lenke til kommentar
elghai Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Hør med noen som leverer trådløs internett. Snakka med Teledanmark fikk pris på ca 13000,- for ei helg. Håper du lykkes!! Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Hør med noen som leverer trådløs internett. Snakka med Teledanmark fikk pris på ca 13000,- for ei helg. Håper du lykkes!! Lenke til kommentar
ATI TwEaKer Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Hør med noen som leverer trådløs internett. Snakka med Teledanmark fikk pris på ca 13000,- for ei helg. Håper du lykkes!! Saftig pris det ja. Det du gjør da, er og kjøpe noe billig trådløst utstyr, ringer på til alle naboene innenfor radiusen til utstyret og spørre om du kan få låne litt ADSL av dem for noen dager. Bla frem noen lapper itilegg. Da blir folk kjapt i bedre humør! Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Hva skal du egentlig med internett? De gangene jeg har linket har det bare en gang vært tilgang til internett, men det har aldri vært noe vi savnet. Vi brukte jo tiden til å spille mot hverandre, eller kopiere spill/saker fra hverandre... Men tror det kan blir ganske hardt/dyrt å få skaffet bredbånd bare sånn for en helg... Lenke til kommentar
kalkulatoren Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 For å garantere levering til mandag tror jeg nok trådløst + naboer er den eneste løsningen. Eventuellt mobiltelefonlinje Litt vel sent ute tror jeg nå du er. Lenke til kommentar
arielfaaland Skrevet 18. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2004 Altså.. Jeg skal ikke "ha" internett til mandag... Men skal ha ALT klart til mandag så vi kan få hengt opp plakater osv.. Neida.. skal ikke ha internett før 5 april!!! Men må vite at noen kan levere internett til mandag! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå