Dead_Rabbit Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 (endret) Heisan. Så på den assembler/assembly eller hva enn du vil kalle den tråden, og der sto det at for å lage et OS så kan man ikke ungå å bruke assembler Noen som har noen formening om dette? Har alltid syntes det virker så gøy å lage sitt eget OS, og har jo veldig lyst en gang i fremtiden(100 år frem i tid kansje ) Men har ikke så lyst til å lære et annet språk... Endret 18. mars 2004 av zirener Lenke til kommentar
søppel Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 ASM lærer man seg i en fei, det har tilnærmet lik 0 features sammenlignet med C++. Det er gjerne bare bootblokken man må skrive i ASM. Men det er like greit (lurere) å bruke en ferdig bootblock/loader som f.eks. grub, hvis man først skal eksperimentere med OS-skriving. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Å lære seg et annet språk er vel et forsvinnende lite problem, stilt overfor å lage et fungerende OS :] Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 18. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2004 (endret) Jo takker for svar men har ikke tengt å lage noe slikt ennå( bare noe jeg drømmer litt om ) EDIT: pluss at eh... Hva er en boostblock? Endret 18. mars 2004 av zirener Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 (endret) bootblock, ikke boostblock. Veldig kort sagt koden som gir operativsystemet ditt kontroll når maskina startes opp, og som gjør noen initialiseringer osv. (Jeg har ikke så veldig god peiling på asm eller detaljene bak booting. Regner med at søppel fyller inn detaljene hvis mitt lille forsøk på en forklaring var inadekvat). Endret 18. mars 2004 av Myubi Lenke til kommentar
søppel Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 (endret) Regner med at søppel fyller inn detaljene hvis mitt lille forsøk på en forklaring var inadekvat). Søppel har nok med å holde seg i skinnet. :} Endret 19. mars 2004 av søppel Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 19. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2004 Ok takker for svar, og heretter skal jeg huske at det er bootblock og ikke boostblock Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå