Artistic.Hipster Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Jeg er ikke noe pc ekspert, men jeg har et sort problem. Jeg har en HP(dritt pc) som jeg har bygget litt på blant annet nytt skjermkort, ram og minne(alt er lagt inn av profesjonelle), men etter jeg la til den nye hardisken så har pcen begynt å restarte seg selv, dette er skjer veldig ofte når jeg holder på å spille(Spessielt max payne 2, BFV og BF1942) Men det skjer og ellers, når jeg bare er inne på internett eller word(det er VELDIG irreterende hvis jeg holder på å skrive noe) Jeg har prøvd å formatere hele dritten og innstallere windows på nytt, men det virket ikke. Noen som har hatt det samme problemet og hvet hvordan jeg kan fikse det. Jeg gjentar at jeg ikke har noe spessielt greie på pc. PS. Godt mulig at dette er feilpostet, men jeg fant ingen annen plass å poste det, hvis det er feil så kan noen moderatorer bare flytte det hvor det skal være. Takker for all hjelp Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 (endret) Satt inn masse nytt (ram+HDD) + nytt skjermkort av type fx5900/r9800? hmm. Dette virker som klare indikasjoner på at poweret ikke takler det nye økte strømforbruket . ..... Endret 18. mars 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 18. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2004 Satt inn masse nytt (ram+HDD) + nytt skjermkort av type fx5900/r9800? hmm.Dette virker som klare indikasjoner på at poweret ikke takler det nye økte strømforbruket . ..... Forstod ikke så mye av den posten desverre Det er et gforce 4 ti 4200 skjermkort iallefall. men hvet du hvordan man kan fikse det, koster det mye? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Vel slike ferdig pc'er fra HP /Dell og andre bruker ikke ha mere enn akkurat passe stor power supply med det som er levert av innmat . Noen ganger er de litt underdimensjonerte til og med . Noen spørsmål : Hva er nytt og hva var det før . Eks. Før 1 minnebrikke nå 2 minnebrikker Før 1 harddisk nå 2 harddisker Før intergrert graffik kort nå GF4 Ti4200 Håper du skjønner , hva er det som har tilkommet ? Ellers se bakpå power supply , der skal det være noen klistremerker med info om total watt og max continous watt . Post tilbake hva du finner ut . Folk pleier å liste opp alt av installert utstyr ,ved henvendelser om slike problemer med fabrikat/type osv . Et bra 350w Power Supply koster vel fra 4-500,- og oppover . ...... Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 18. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2004 (endret) Nøyaktig som du skrev: Før 1 minnebrikke nå 2 minnebrikker(satt en ekstra på 256mb) Før 1 harddisk nå 2 harddisker(satt inn en ekstra på 160GB) Før intergrert graffik kort nå GF4 Ti4200(jepp) Bakpå power suply boksen står det: Output rating 200W(MAX) har du en link til hvor jeg kan få kjøpt meg et bra 350w Power Supply? Kan jeg få kjøpt det i en butikk, jeg bor i stavenger(eller må jeg bestille fra internett?) Funker denne bra? Endret 18. mars 2004 av Gandalf the Grey Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Kjøp denne du. Billig og stillegående. P.S Derwsom det er strømforsyninga som er for lita ja. Ser du kor stor den er den du har? Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 18. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2004 Kjøp denne du. Billig og stillegående. P.S Derwsom det er strømforsyninga som er for lita ja. Ser du kor stor den er den du har? Den jeg har nå var vel på 200W(MAX) Det var det som sto på klisteret på boksen. Men er det sannsynlig at det er strøm forsyningen? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Hvordan hovedkort og ram har du? Helst linker... Lenke til kommentar
Luv Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Kjøp denne du. Billig og stillegående. P.S Derwsom det er strømforsyninga som er for lita ja. Ser du kor stor den er den du har? Den jeg har nå var vel på 200W(MAX) Det var det som sto på klisteret på boksen. Men er det sannsynlig at det er strøm forsyningen? veldig! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Har ikke hatt 200w siden jeg hadde PIII maskin jeg . Egentlig ver det ikke 200w engang , det var 250w når jeg tenker meg om.(måtte bytte fra 180w). Du kan teste ved å slå av maskinen , ta ut 220volten . Plugge ut strøm connectoren på 160GB disken ,fyre opp pc igjen. Hvis ingen restart oppstår da er det for svak PSU ja . (Husk at pc er helt strømløs når du plugger ut/inn harddisk strømmen) Det finnes sikkert databutikker i Stavanger sentrum også , slik at du kan kjøpe deg en i morgen over disk hvis du vil. Bare ikke kjøp q-tek power , da disse yter mindre enn det som står på de (en 300w q-tek leverer kun 180w continious). 350w/360w eller 400w av et godt merke er vel de størrelsene som vil passe for deg . ...... Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 18. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2004 takker for hgjelpen, får vel ta meg en tur til byen i morgen og kjøpe meg en power supply Lenke til kommentar
Mato Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 (endret) bare for og nevne det sjekk kontakten på hk for hp bruker ikke vanlig standar kontakt startit ligger i stavanger på rett ved kilden og har og og sett at på obs mariero har di og psu i hylla på data avdelingen Endret 19. mars 2004 av FtZ- Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 19. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2004 bare for og nevne det sjekk kontakten på hk for hp bruker ikke vanlig standar kontakt startit ligger i stavanger på rett ved kilden og har og og sett at på obs mariero har di og psu i hylla på data avdelingen Den bruker normal kontakt, samme som denne, hadde tenkt meg på obs i dag ja. Men startit så ut til å være lagt ned da jeg kjørte forbi en dag, men jeg an vel sjekke det iallefall, men vil ny power supply stoppe BF i å crashe til desktop? av og til cracher det bare til desktop, men av og til resarter hele pc'en seg Lenke til kommentar
Stianb4 Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 kjørte u forbi det røde huset? det er lagt ned, men de har fluttet lenger opp, der me olly sport, oppi der er den nye betikken Lenke til kommentar
ekarlso Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 startit har flyttet ja de ligger på baksida av den der bilforum greia eller det der kjøpte en mist 450w der for 900 er ganske fornøyd Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 19. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2004 takker, jeg kjørte forbi det røde huset ja Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 19. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2004 (endret) Sånn var og kjøpte et nå, men de hadde bare q-tec, det står kun q-tec ikke q-tec power. Men er det det samme? Bør jeg bytte det? Eller burde det virke fint? Det er på 450W Det var denne jeg kjøpte Endret 19. mars 2004 av Gandalf the Grey Lenke til kommentar
ekarlso Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 (endret) ffs da idiot! ikke kjøp q-tec! har du enda kvitteringa? så går du og bestiller en Mist 400w for en 800 kr heller! *EDIT* HVIS PSU SER LIK UT SOM DEN GJORDE NÅR DU KJØPTE DEN FÅR DU PENGA TILBAKE HVIS DU HAR KVITT HOS STARTIT! Endret 22. mars 2004 av zykes Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 hvis du ikke får tak i MIST, kan du prøve Enermax.. også et bra merke.. eksempel: har kortslutta litt i kabinette et par gang, men den virke konge fortsatt.. Lenke til kommentar
ekarlso Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 hehe, de har mist og f/s der, levicom og mange andre.... men anbefaler deg å gå fon en mist 400 w koster ca 795 hos startit hvis du skal ta turen innom der... eller har du allerede fått has på problemet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå