Gå til innhold

Ny hardisk.

Anbefalte innlegg

Hei godfolk!

Jeg skal ha meg en ny hardisk på ca 120-160 gb.

Jeg har et Asus A7N8X Deluxe som vistnok skal kunne takle SATA. Jeg har allerede en IDE disk på ca 40GB, der windows og div programmer ligger. Den nye hardisken kal brukes til mp3,DivX og spill (for det meste)

Pris er viktig! Jeg er en fattig student:( Men jeg orker ikke kjøpe det kjipeste for så å finne ut at jeg kunne fått mye bedre for litt til. Derfor spør jeg dere:)

Altså bør jeg satse på SATA eller IDE, hvilket merke, pris etc

Obs! Den bør være støysvak!! (har ei monstervifte som durer som et fly her..og det irriterer meg grennseløst)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du vil sikkert ikke ha noe som støyer alt for mye, å siden du skal bruke den som lagrings disk og ikke os disk kan du vel like greit spare 100-200 kr å kjøpe en p-ata disk siden du ikke vil merke forskjell på det når du bruker den som lagrings disk..

så en seagate 160 gb eller 120 gb kunne vert fint. om du ikke bryr deg alt for mye om støy er også WD 160 gb et bra valg

Lenke til kommentar

PSdata.no har tilbud på Hitachi 7K250 denne uka: 160GB med 8MB buffer IDE-versjonen til bare 895 kr. Det synes jeg høres ut som et virkelig kupp. Disken er svært rask, men har også fått veldig gode resultater på støymålinger. Den lager *litt* mer lyd enn diskene fra Seagate og Samsung, men er fortsatt veldig stillegående i forhold til verstingene: Maxtor og WD.

Sjekk ellers prisguiden. Jeg tviler på at du finner noen like bra disker (Seagate, Samsung, Hitachi med 8MB cache og 160GB) til en lavere pris enn dette.

Anbefaler deg også å bruke denne som systemdisk i stedet for den gamle 40GB'en din. Dette vil øke ytelsen på PC'n din. 40GB'en ville jeg brukt som backup-disk av de viktigste filene (i tilfelle ny-disken skulle kræsje)

Lenke til kommentar
Jeg er veldig fornøyd med min Western Digital 120GB disk, det er ikke mye trøbbel med den. den har 8 MB cache og koster 837,- på komplett