Gå til innhold

hva kan jeg bruke som veske i vannkjøling?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du KAN bruke urin... dette er så å si helt sterilt med mindre du har noen bakterier på "snoppen" din :p da slipper du å tilsette glowmotion (farge tilsettning) også!! men det tar kanskje litt til å spare opp nok :laugh:

er jo bare å stikke til nermeste Travbane eller stal det da ;)

Lenke til kommentar
Åja, tror at det vil sige ut litt ekle dunster etter hvert.... :ermm:  :)

Huff ja. Eg var ombord i ein fritidsbåt der slangen til dassen ikkje var lukttett, ikkje heilt bra.

 

Ellers kan jo noken lesa om OcShoot sine tanker om tanker og permabilitet.

 

Du kan jo bruka vanlig vann, og lage et kammer med ein kraftig UV-lampe. UV-lys steriliserer bakterier :thumbs: trur eg.

Lenke til kommentar
50-50 med vann og frostveske??? er vel det enkleste for meg tror jeg. vil vel funke det?? så lurer jeg på hvor stor vanntank jeg burde ha??? :thumbs:

dumt spørsmål, men ok.... den kan være så stor som du har lyst og plass til... det er ingen lover mot å ha en 1 cl tank... og ingen bøtlegger deg hvis du har en 50 liters tank heller... (50 liters tank kan vbli tungt å bære sammen med kabinettet da...) :yes:

Lenke til kommentar
50-50 med vann og frostveske??? er vel det enkleste for meg tror jeg.  vil vel funke det??  så lurer jeg på hvor stor vanntank jeg burde ha??? :thumbs:

Nei!!

 

50-50 vann og frostvæske bør du absolutt unngå! Men så mye frostvæske i vannet vil varmeledningsevnen reduseres. Husk at frostvæsken kun tilsettes for å redusere algevekst og korrosjon.

Frosvæsken i seg selv har aldri hatt positive egenskaper mht kjøleevnen, men har som sagt andre egenskaper det er verdt å ta med seg.

Men 50% frostvæske? NOPE!

 

Tanken behøver slett ikke være så stor. Den vil heller ikke bidra med noe annet enn å være et lite vannreservoar, og en lettvint måte å lufte ut sytemet på.

Kjølemessig betyr det ingen forskjell med tanker mellom 1 dl og 1 liter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...