-sLiCer- Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 hei på dere! skal sette på min vannkjøling sooon! hva skal jeg bruke av vann/kjølevæske osv? noen som har noe forslag? Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 batterivann / destilert vann, fåes på bensinstasjoner og apoteker. og så må du ha i 10-20% frostveske for å hindre bakterier lykke til. Lenke til kommentar
FaBiCon Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 desilert vann??? hva er det for noe??? og hvorfor kan man ikke bruke vanelig vann? Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 desilert vann??? hva er det for noe??? og hvorfor kan man ikke bruke vanelig vann? det er kjemisk rent vann... (helt rent) hvis du bruker vanelig vann er det større risiko for bakterier/alger.... Lenke til kommentar
Acid Burn Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Du KAN bruke urin... dette er så å si helt sterilt med mindre du har noen bakterier på "snoppen" din da slipper du å tilsette glowmotion (farge tilsettning) også!! men det tar kanskje litt til å spare opp nok Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 OG det kommer til å lukte som en død katt/snusboks Lenke til kommentar
Locci Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Du KAN bruke urin... dette er så å si helt sterilt med mindre du har noen bakterier på "snoppen" din da slipper du å tilsette glowmotion (farge tilsettning) også!! men det tar kanskje litt til å spare opp nok er jo bare å stikke til nermeste Travbane eller stal det da Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 OG det kommer til å lukte som en død katt/snusboks meh.. er jo lukket system men bør kanskje unngå å nevne det for høyt.. folk har ikke vondt av det de ikke vet.. Lenke til kommentar
rlz Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Åja, tror at det vil sige ut litt ekle dunster etter hvert.... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Man kan jo vente til man pisser blankt . Lukter ingenting av det da . ..... Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Jeg bruker 50% ferdigblandet frostvæske, satte opp vannkjølings "anlegget" i går men so far so good, ligger på 35'C. Ble fine blå slanger også Lenke til kommentar
Kvakksalveren Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Åja, tror at det vil sige ut litt ekle dunster etter hvert.... Huff ja. Eg var ombord i ein fritidsbåt der slangen til dassen ikkje var lukttett, ikkje heilt bra. Ellers kan jo noken lesa om OcShoot sine tanker om tanker og permabilitet. Du kan jo bruka vanlig vann, og lage et kammer med ein kraftig UV-lampe. UV-lys steriliserer bakterier trur eg. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Av iser du kjøleskapet/frysern kan dette vannet også brukes . ..... Lenke til kommentar
FaBiCon Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 50-50 med vann og frostveske??? er vel det enkleste for meg tror jeg. vil vel funke det?? så lurer jeg på hvor stor vanntank jeg burde ha??? Lenke til kommentar
Acid Burn Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 50-50 med vann og frostveske??? er vel det enkleste for meg tror jeg. vil vel funke det?? så lurer jeg på hvor stor vanntank jeg burde ha??? dumt spørsmål, men ok.... den kan være så stor som du har lyst og plass til... det er ingen lover mot å ha en 1 cl tank... og ingen bøtlegger deg hvis du har en 50 liters tank heller... (50 liters tank kan vbli tungt å bære sammen med kabinettet da...) Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 50-50 med vann og frostveske??? er vel det enkleste for meg tror jeg. vil vel funke det?? så lurer jeg på hvor stor vanntank jeg burde ha??? Nei!! 50-50 vann og frostvæske bør du absolutt unngå! Men så mye frostvæske i vannet vil varmeledningsevnen reduseres. Husk at frostvæsken kun tilsettes for å redusere algevekst og korrosjon. Frosvæsken i seg selv har aldri hatt positive egenskaper mht kjøleevnen, men har som sagt andre egenskaper det er verdt å ta med seg. Men 50% frostvæske? NOPE! Tanken behøver slett ikke være så stor. Den vil heller ikke bidra med noe annet enn å være et lite vannreservoar, og en lettvint måte å lufte ut sytemet på. Kjølemessig betyr det ingen forskjell med tanker mellom 1 dl og 1 liter. Lenke til kommentar
andrekr Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 (endret) Sitter her og ler av hva jeg leser...... Stå på dere Ja hva er egentlig fordelinga mellom vann/frostvæske? Endret 18. mars 2004 av andrekr Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Sitter her og ler av hva jeg leser...... Stå på dere Ja hva er egentlig fordelinga mellom vann/frostvæske? Hva ler du av? Lenke til kommentar
FaBiCon Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 jeg bare så på Hoax han sa jo 50% forstveske. synes dette hørtes mye ut sp jeg ville spørre. om 50-50 ikke er riktig hva er da riktig blanning?? Lenke til kommentar
andrekr Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Jeg ler av alle forslagene om å bytte ut vann med urin..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå