Gå til innhold

Hvorfor?

-kga-

Anbefalte innlegg

På en Filosofi eksamen så sto det i oppgaven. Hvorfor?

De skulle skrive noe om det.

En skreiv. Hvorfor ikke?

Han skal vistnokk ha fått topp karakter.

Jeg hørte noen på skolen snakke om det. Går det ann. En som skriver to ord får topp karakter, mens andre som skriver mengder av sider sliter med å få så bra. Hvis det er sant så er det jo litt kult. he he.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skjedde jo også at en kom på en eksamen på en eller anna høgskule eller universitet i Bergen.

Han fikk oppgava, og hadde ikkje LITT peiling.. hadde ikkje snøring på ka han skulle skrive. Så ka gjorde han? Jo, han tegna en elefant! :D Dette brukte han lang tid på, og elefanten blei ganske så fin tilslutt.

Når karakterane då kom så fikk personen karakteren 5 (som då er stryk på høgskule/universitetsnivå) en må 4 for å stå. omvendt karaktersystem fra gymnas/ungdomsskule.

Men så skjedde det morsomme. Siden snittet på karakterane var så dårlige bestemte skulen seg for å sette alle sammen en karakter opp, ergo stod fyren men sin fine elefant-tegning. (og du kan tenke deg oppstyret) :p

Lenke til kommentar
På en Filosofi eksamen så sto det i oppgaven. Hvorfor?

De skulle skrive noe om det.

En skreiv. Hvorfor ikke?

Han skal vistnokk ha fått topp karakter.

Jeg hørte noen på skolen snakke om det. Går det ann. En som skriver to ord får topp karakter, mens andre som skriver mengder av sider sliter med å få så bra. Hvis det er sant så er det jo litt kult. he he.

da dette var en filosofi oppgave, så er det godt mulig med rett lærer tror jeg..

for det er faktisk en besvarelse på et filosofisk spøsrmål, det er faktisk et filosofisk svar også..

jeg kan enda ikke forstå hvem som sriver leserinlegg i avisa på 3-5 håndskrevne A4 sider.. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Spørsmålet på filosofieksamen burde ha vært:

Hvordan kan du livnære deg som filosof?

Er vel nepper noen som studere for å bli filosof det her. En må jo blant annet studere filosofi for å komme inn på universiteter.

Lenke til kommentar
Jeg mener dette er en sammensvergelse som lærerene sprer ut mot oss elever så de kan håpe på at de som er elver kan legge inn korte besvarelses så slipper de å sitte å rette i x antall uker/dager.

Omvendt for oss, lærerne gir oss 15 sider oppgaver før ferier og masse prøver for å overleve en ferie :p .

Lenke til kommentar

Jeg svarte engang "dette strider imot min religiøse overbevisning å svare på" på en oppgave jeg ikke ante bæra om. Resultat: 0,5 poeng (hvor 3 poeng var maks på den oppgaven). Moro med lærere som har humor. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...