Gå til innhold

Melding: CPU is unworkable or has been changed..

Alandris

Anbefalte innlegg

Hei, igår fikk jeg pakke fra hwb.

Hovedkort og prossesor

Hovedkortet er abit nf7 socket a

Prossesoren adm athlon xp 2800+ socket a

Jeg skrudde på hovedkorte i maskinen, satt i prossesoren riktig og vifta oppå, men når jeg startet maskinen kom det en beskjed på skjermen.

CPU IS UNWORKABLE OR HAS BEEN CHANGE PLEASE RECHECK :scared:

Har jeg ødelagt det, eller har jeg koblet feil. :no:

Jeg trenger alle svar jeg kan få!

Hilsen meg :ermm:

## Topic endret av moderator, CAPS i topic er fyfy! -blacktower ##

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk ut denne:

http://www.pantherproducts.co.uk/Articles/.../BIOSbeep.shtml

High Frequency beeps = Overheating CPU

Tenker du må sjekke montering av kjøleribbe/vifte en gang til ja, samt at CPU'en sitter skikkelig i. Riktig bruk av kjølepasta er også viktig - gode guider finner du her på hardware.no:

http://www.hardware.no/guider/pcbygg/index5.html

Jeg håper bare at CPU'en din ikke er ødelagt nå, men lykke til må du ihvertfall ha.

Lenke til kommentar
Jeg har gjort det men, når den starter opp igjen er det en lyd som hører ut som en sirene.Hva er dette for noe? :ermm:

Alarmen tyder på at du har overskredet en av grenseverdiene for varme eller viftehastighet. Sjekk verdiene og at BIOS registrerer RPM på viften, eventuelt skru av alarmene til du har fått det opp og kjøre.

Lenke til kommentar
Så står det at NTLDR is missing, er det bare en kobling feil?

"NTLDR is missing.." er vel Windows som ikke finner filene sine. En reinstallasjon av OS er kanskje på sin plass dersom du har byttet hovedkort.

Denne feilen er noe som alltid kommer ved for heftig overklokking eller for varm CPU.

Lenke til kommentar

Så står det at NTLDR is missing, er det bare en kobling feil?

NTLDR er en fil som Windows trenger under oppstart.

Høres ut som du har en gammel harddisk med Windows på. Ved bytte av HK er det vanlig at man må installere windows på nytt.

Lenke til kommentar

Jeg har formatert alle diskene mine sletta alt, fordi jeg skal innstallere alt på nytt.

Jeg kommer inn til der det står missing ntldr men, like etter kommer en sirene og dataen skrur seg av.

Har jeg gjort noe alvorlig galt?

Lenke til kommentar

Jeg begriper ikke hvorfor folk foreslår reinstallasjon av Windows når feilmelding NTLDR is Missing kommer opp, samt at hovedkortet gir feilmelding om at CPU er for varm.

Til trådstarter: Hva med å gå inn i bios og sjekke hva den faktiske temperaturen på CPU/hovedkort er?

Endret av Falconer
Lenke til kommentar

Jeg kommer ikke inn på maskinene, med en gang jeg skrur den på kommer en alarm og maskinene skrur seg av!

Hva har skjedd, har jeg ødelagt noe? :scared:

Hvordan kan jeg få stoppet dette, og hvordan vet jeg at prossesoren men er ødelagt.

Endret av Alandris
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
et hint: ikke kødd rundt her, stikk heller til en pc butikk (IKKE elektro butikker)

Ta hintet fra Kasp.. og *prøv* å ta imot tipsene fra Falconer...

Dersom dette ikke er vanlig kost for deg å kjøpe HK/CPU og montere slikt bør du lese litt på nettet om dette først.

Dette høres mistenkelig ut som feilmontering av CPU, "poffa" minne (hint:statisk elektrisitet) eller HK (hint:montering).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...