OV-103 Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Er det mulig å lage en .reg fil som endrer registeret til en annen maskin? Brukeren til maskinen som .reg filen kjøres fra har selvfølgelig admin rettigheter på maskinen som skal endres. Eventuelt en kommando som kan kjøres i en batch fil. Bruker Win2k Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Om det f.eks er en nøkkel som du har på din maskin så er det bare å velge høyreklikk -> export på den aktuelle nøkkelen. En annen mulighet er å åpne notepad å skrive inn de aktuelle verdiene, og endre "etternavnet" til .reg Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 18. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2004 Det vet jeg. Problemet er at verdiene i .reg filen skal legges inn på en annen maskine på nettverket. Hensikten er at jeg skal slippe å gå inn på hver enkelt maskin og legge til verdier, heller kjøre en batch fil fra en maskin som tar alle sammen. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Om du har ett nettverk med Active Directory så er det ingen problem. Det lar seg å gjøre å gå kjøre en batch fil fra en delt mappe, men du kunne kanskje forklart hvilket os det er på maskinene og antall ? Hensikten med å legge noe inn i registeret kunne å være kjekt å vite. Det lar seg jo og gjøre å bruke regedit direkte på andre maskiner i nettverket, og importere reg filen der. Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 18. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2004 Det er omtrent 40 maskiner denne gangen (Derfor det er så stress å gå inn på hver enkelt maskin). Alle kjører Win2k (4 av dem kjører Win2k server). Tror heller ikke det er noe Active Directory (har ikke satt meg inn i hva det er for noe, men hvis det ikke er aktivert i standard win2k installasjon så har vi det ikke). I registeret skal det legges en linje for å autostarte en batch fil i oppstarten, vet det kan legges i "startup" mappen også, men høyere makter liker registeret best. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Det er noe av vitsen med å bruke AD, sentral administrasjon -> lettere administrasjon Hadde dere brukt ad så hadde det vært unnagjort med ett par klikk ! Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 19. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2004 Jeg er klar over det, men det vi bruker av software legges automatisk inn på alle maskiner som ønskes når det kjøres fra en admin konto, så derfor har vi ikke hatt bruk for noe sånt. Men så kommer jo jeg med batch filen min da . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå