Black&White Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Når jeg starter opp pc'n så ser alt ut som normalt, skjermen slår seg på, press ctrl + h to run bios setting utility, og alt det der. Men det er når windows starter, eller lastes inn at skjermen plutselig bare blir helt svart. Det kan virke som om det er noe feil med skjermdriverne, eller at de ikke blir lastet inn skikkelig. Burde kanskje vel også nevne at skjemen funker helt fint i bios så det er ikke noe galt med den, prøvde forresten også med en annen skjerm og det samme problemet oppsto. Så det er garantert windows eller skjermkortet mitt det er noe feil med. Men hva? eller hvem? Hvis noen har den fjerneste anelse om hva som er galt, eller har opplevd noe lignende selv så setter jeg veldig stor pris på hjelp! Var ikke helt sikker på om jeg skulle poste det her, eller i skjermer og skjermkort forumet for det virker som om det er windows det er noe feil med. og da er vel dette rett plass? Lenke til kommentar
K.. Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Hadde et lignende problem for ikke så lenge siden... Det var på jobb, så jeg husker ikke så veldig godt hva jeg gjorde... Tror jeg bootet opp i sikkerhetsmodus en gang og så virket det etterpå. Juster skjerminstillingene i sikkerhetsmodus. Lenke til kommentar
Black&White Skrevet 18. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2004 Så var det den der sikkerhetsmodusen da, må jeg ikke inn i windows for og boote i safemode? Blir litt vanskelig uten skjermbilde. Eller kan jeg kanskje gjøre det fra bios, hvis jeg ikke husker feil så hadde jeg bare fire alternativer i bios og ingen av dem hadde noe med safemode og gjøre. Må kanskje sjekke på nytt igjen bare sånn for å være sikker. Lenke til kommentar
K.. Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 For å boote opp i sikkerhetsmodus må du trykke F5 under oppstart.. Eller var det F8..? Husker ikke helt, men prøv begge delene.. Lenke til kommentar
Black&White Skrevet 18. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2004 Fikk startet opp i sikkermodus, skjembildet var helt fint, men det virker som musen ikke virker i sikkermodus så jeg får ikke logget meg på. Prøvde å plugge den i ps2 utgangen, men den funka ikke da heller. Frem og tilbake like langt! Huff! Lenke til kommentar
Black&White Skrevet 18. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2004 plugga musa inn i ps2 utgangen, etter en restart funka den, er nå logget inn i windows i sikkermodus, men hva skal jeg gjøre der? Feilsøke drivere for skjermkort? Skjerm? Lenke til kommentar
covah Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 (endret) Du bør ikke koble noe i ps/2 kontaktene på stasjonære PC'er mens den er i gang. Du kan risikere å kortslutte kontaktene. Gå til Device Manager og slett driveren til grafikk kortet. Restart deretter maskinen og se om det virker. Endret 18. mars 2004 av covah Lenke til kommentar
Black&White Skrevet 18. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2004 Gå til Device Manager og slett driveren til grafikk kortet. Restart deretter maskinen og se om det virker Device manager, hvor finner jeg det? Er det noe lurt å slette driveren da? Lenke til kommentar
K.. Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Hm.. Det jeg gjorde var at jeg gikk inn i skjerminstillingene. (Høyreklikk - Egenskaper) Så gikk jeg på "Innstillinger" og trykte OK. Da fikk jeg en melding om at neste gang windows startet, startet den med 640x480 og 16bit farger. Mulig du må prøve å stille på oppløsning og fargeinstillinger. Bare prøv selv om det bare står 16 farger.. Bare du liksom har "prøvd" slik at "bruk" knappen blir aktiv.. Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå