Gå til innhold

Oppfinnsomme svensker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
tenk på brannfaren då....

Tre isolerer nok mye bedre enn stål og aluminium, + at det antenner ved rundt 400°C, men jeg tror ikke det er så veldig farlig i praksis.

Hvis jeg skal tenke på andre ulemper så må det være at ting utvider seg og trekker seg sammen om luftfuktigheten endrer seg. Det kan føre til at man får sprekker i PC'n og lang tid. Tre beskytter heller ikke noe særlig mot elektromagnetisk stråling i de frekvensområdene man finner i en PC. Dvs. at man kan få en del uønsket elektronisk støy både inn og ut av PC'n. Dette kan igjen føre til summing i PC-høytalere, forstyrrelser på TV-signalet om du bruker bordantenne eller utendørsantenne, og kanskje også til at PC'n oftere får uforklarlige kræsj.

Men sånn miljømessig så synes jeg det er mye bedre at de bruker naturlig trevirke i stedet for den vanlige bromerte flammehemmende plasten.

Lenke til kommentar

Støy på tven er nok en av ulempene med trekabinett ja, men dette kan også fikses...

Jeg har delvis messingplater utenpå teakplatene på mitt kabinett da, så støyen på tven blir ikke så veldig stor da.

Brannfaren er nok minimal da, da det er liiiten sannsynlighet får at pcen tar fyr da...

At luftfuktigheten endrer seg innendørs og treet trekker seg sammen er jo også minimalt problem vil jeg nok tro...

Lenke til kommentar

Tre isolerer nok mye bedre enn stål og aluminium, + at det antenner ved rundt 400°C, men jeg tror ikke det er så veldig farlig i praksis.

Etter det jeg har lest, så antenner tre ved 250°C. Dette varierer vel selvsagt fra tretype til tretype.

Lenke til kommentar
Pcer i tre? Hva skal det være godt for? Naturen?

Kanskje de kan lage pcer i resilkulerbare melkekartonger og nå.

Det havner vel under det å ha en PC med litt stil, noe litt annerledes.

Hvis du spør hva vitsen med PC'er i tre er, så kan du like godt spør hva vitsen med case-mod er.

Lenke til kommentar

Etter det jeg har lest, så antenner tre ved 250°C. Dette varierer vel selvsagt fra tretype til tretype.

Oki, takk for rettelsen. Det er ikke så lett å huske slikt så det er greit å få en oppfirskning fra deg ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...