Gå til innhold

MSI K7t.266 PRO2-RU

kmokkelg

Anbefalte innlegg

• Hovedkort: Msi K7t266 Pro2

• Prosessor: AMD Athlon XP1800+ 1.53 GHz 266 MHz bus, Socket A (Palomino)

• Minne: DDR-DIMM PC2100 512MB DDR CL2.5 Minne 184-P (for DDR-pc266MHz)

• Skjermkort: Gainward AGP GeForce3 ti/550XP 64MB 3,8n Titanium500, ”Golden Smaple”, DVI

• Harddisk: Western Digital Caviar 100 GB, ATA 100, 7200 RPM.

• CD-Brenner: Plextor 24x10x40

Jeg får ikke til å legge inn Windows XP av en rar grunn, kommer opp ei feilmelding om installeringsprogrammet ikke får til å kopiere over diverse filer når jeg kommer på rundt 10 % i installeringsprosessen, del 1. Og på feilmeldinga så står det att det kan være noe galt med cd`en jeg installerer fra, men cd`en fungere fint den, har prøvd den på mange flere maskiner, og der er det ikke noe problem å legge inn XP.

Western Digital Caviar harddisken min har jeg prøvd og lagt inn Windows XP på før, og det fungerte fint, så den er det ikke noe galt med, har også prøvd en 20 GB Maxtor å legge inn XP på, men det fungere heller ikke med denne maskinen.

DDR-Ram`en har jeg sendt inn til komplett og skiftet den, fordi jeg trudde der var ram`en som var årsaken til problemet, men det var det altså ikke.

Og brenner jeg har fungerer også som den skall, har prøvd den på ei anna maskin.

Da er det prosessoren og hovedkortet vi sitter igjen med, og siden det er feil om att Cd`en ikke fungerer, så rekner jeg med att det ikke er Prosessoren det noe galt med.

Så da sitter jeg igjenn med truen av att det er hovedkortet det noe galt med, er det noe som har hatt det samma problemet eller ha opplevd noe lignende ?

Eller som har peiling på hva som er galt ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har det hovedkortet der raid? (er for lat til å slå det opp på nettet akkurat nå) :razz: Eller er cd-rom og harddisk koblet til de vanlige IDE kanalene?

Jeg har støtt på det problemet der, men kun når harddisker og/eller cd-romer er på raid/ekstra ide kontrollere eller SCSI. Da må du isåfall installere driverne til disse når XP spør om det under oppstarten av installasjonsprogrammet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...