Gå til innhold

Hvilket hovedkort er best til amd 64 3000+?

seeks

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe amd 64 3000+ cpu og lurer på hvilket hovedkort jeg bør kjøpe..

Gigabyte GA-K8VT800 eller Gigabyte GA-K8VNXP ???? Begge har VIA K8T800 chipset (leste i en test at det var bedre enn nForce3), men den siste er 600kr dyrere...hva er forskjellen på disse kortene?? er den siste mye bedre?

Et annet alternativ er Abit KV8-MAX3 med samme chipset. Denne ligger midt mellom i pris og kom også bra ut i test. Hva skal jeg velge??? Gjerne åpen for andre forslag hvis det fins bedre alternativ....

Endret av seeks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ASUS K7V SE Deluxe ser bra ut, men hvorfor er det bedre enn de andre jeg foreslo?

Det jeg lurer mest på er hva som er froskjellen på kort med samme chipset men forskjellig pris.....er det bare at det er bedre nettverks/lydkort?

Lenke til kommentar
Det vert nok ikkje ein "stor" ytelseøkning over kt800 korta, men ein liten vert det nokk. (tenker då serrlig på harddisk ytelse)

Den største fordelen vert nok funksjonalitet, og viss ryktane stemmer, stabilitet med tanke på ram brikker.

nForce 3 250 vil vel ha 1000MHz bus, mens K8T800 har "bare" 800MHz noe som igjen vil resultere i litt bedre ytelse.

NF3 250 kommer vel til å bli mer kompatibel når man tenker på RAM tror jeg (selv om minnekontrolleren ligger i CPU).

Si ifra hvis jeg roter :dontgetit:

Lenke til kommentar
MSI har nylig lansert 4 nye hovedkort for Athlon64. 2 stk med Socket754 og 2 stk med Socket 939. 2 (eller var det 3) av disse kortene er basert på nForce3 250.

Så det er ikke lenge igjen til hovedkortene ankommer norge.

Så Socket939 Hovedkort er på vei ? :D Men hvor er 939 CPU ? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Vel, dagens situasjon er:

* Socket939 Chipsettet er klart

* Hovedkort med Socket939 er klart

* Vi venter ennå på CPU'en.

Dette er 2 av 3 forutsetninger, og det er i hvertfall mye bedre enn for et par uker siden da det var 0 av 3. Dette tyder i hvertfall på at det ikke er lenge til Socket939 CPU'er dukker opp.

Lenke til kommentar

Som sikkert nevnt i mange tester: Chipsettet innvirker mye mindre på ytelsen så som minnekontrolleren har blitt integrert i CPU'en. De nyhetene vi har ventet på med dette chipsettet er altså lite ytelse-relaterte, de fokuserer heller på andre egenskaper som:

* AGP/PCI-lås for enklere overklokking

* SATA-støtte integrert i NB for bedre diskytelse

* GB-lan integrert i NB for bedre nettverksytelse

* Flere tilkoblinger

* ny CPU-socket (S939)

* En-chip løsning for billigere produksjon og enklere miniatyrisering.

Lenke til kommentar

Klarer du ikke å vente så gå for et nForce 3 150 kort selv om dette er ubetydelig "dårligere" enn et via kort ved standard hastighet så er ikke dette merkbart, til gjenngjeld får du et kort som er 100% stabilt og takler det som er av minnebrikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...