EZAccess Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 (endret) <a href="" onmouseover = "visInfo(0)" onmouseout = "visInfo(1)">Test</a> <script type = "text/javascript"> var info = [ "dette er en test", "Her kommer info..." ]; function visInfo( nr ) { info.lblIinfo.value = info[ nr ]; } </script> <form id = "info" action = ""> <label for="lblInfo">Her kommer info...</label> </form> Linken er i menyen. Når cursor er over Test skal det vises en tekst i en label nede på siden. Endret 18. mars 2004 av EZAccess Lenke til kommentar
enden Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 <script type = "text/javascript"> var info = [ "dette er en test", "Her kommer info..." ]; function visInfo(index) { return info[index]; } </script> <form id = "info" action = ""> <label for="lblInfo">Her kommer info...</label> </form> <a href="" onmouseover = "documnet.info.lblInfo.text = visInfo(0)" onmouseout = "documnet.info.lblInfo.text = visInfo(1)">Test</a> Dette er tatt opå styrten mens jeg sitter med hodet langt inni asp og vb, men jeg er 50% sikker på at virker Forklaring: Du har et script (putt dette i head) som oppretter tabellen med tekst. Scriptet har en funksjon som tar imot et tall og returnerer teksten i tabellen på indexen tallet definererer (knotete forklart - I know) Du har et form med en label Du har en link med mouseover som setter dokumentet sitt info (skjemaet) sitt lvlInfo (lablen) sin text (mulig du skal bruke value, men jeg tror text er riktig) til det javascript funksjonen returnerer. samme med mouseout. Har du bare to states så kan du nesten like greit hardkode det: <a href="" onmouseover = "documnet.info.lblInfo.text = 'Her kommer info..'" onmouseout = "documnet.info.lblInfo.text = 'Dette er en test'">Test</a> Lenke til kommentar
EZAccess Skrevet 18. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2004 Desverre så funket det ikke. Har prøvd både med value og text. Uten hell. Og, ja jeg skal ha flere enn to states. Lenke til kommentar
pekle Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 (endret) Må nok ty til DOM for å forandre teksten på ei side, f.eks noko slik: <html> <head> <title>Label+innerText</title> <script type="text/javascript"> <!-- function toggle(tekst){ document.getElementById('l').innerText = tekst; } //--> </script> </head> <body> <form> <label for="i" id="l">merkelapp</label> <input type="text" id="i" onmouseover="toggle('Mus inn');" onmouseout="toggle('Mus ut!');"/> </form> </body> </html> Andre aktuelle metoder kan vere appendChild, replaceChild. Endret 18. mars 2004 av pekle Lenke til kommentar
enden Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 http://fundingsrud.net/lek/bah.html Er og en mulighet, selv om jeg er bittelitt esnt ute med den... Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 enden sin kode oppe der^^ har bl.a. et par stavefeil.... kanskje den er *nesten* perfekt, men ikke helt... paste errors bl.a. har han skrevet 'document' feil Lenke til kommentar
enden Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 (endret) Serveren min er seff nede på ubestemt tid så dere kan ikke se den som faktisk virker Endret 22. mars 2004 av enden Lenke til kommentar
EZAccess Skrevet 23. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2004 Dette løste problemet mitt. Se link for mer info - LINK <!-- Her vises info --> <div id="info"><p>Her kommer info...</p></div> <p> <a href="" onmouseover="document.getElementById('info').innerHTML='<p>Ingen info foreløpig</p>'" onmouseout="document.getElementById('info').innerHTML='<p>Her kommer info...</p>'">Link 1</a> <br /> <a href="" onmouseover="document.getElementById('info').innerHTML='<p>Ingen info her heller...</p>'" onmouseout="document.getElementById('info').innerHTML='<p>Her kommer info...</p>'">Link 2</a> </p> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå