Gå til innhold

dvd brenner eller ny hd?

j--

Anbefalte innlegg

Heisann.

Nå som DVD brennere blir mer og mer vanlig så tenkte jeg på om jeg skulle gå til annskaffelse av en. Jeg har 2 80gb hd'er som skal inn i en Shuttle sn45g + at det er en 52x32x52 cd brenner i den... så er dillemmaet det at jeg ikke har noe serlig plass igjen på HDene, og det er for liten plass på cd-r til å brenne ut hele sesonger av simpsons ( og andre extremt store "tekstfiler")

syntes dere at jeg skal gå for en dvdbrenner eller skal jeg gå for en ny hd og skifte ut cd-brenneren i shuttlen med en hd på 120 eller 160 gb? Har begrenset med kroner, så det kan ikke bli så dyrt hvis jeg kjøper noe nytt.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tja, hvis simpsons er noe du ser på regelmessig, så er det litt stress å drive å finne frem cd'er osv hver gang du skal se på en episode..

Men hvis du f.eks. har masse programmer og ting du egentlig ikke bruker så ofte så er dvd-brenner genialt!

Lenke til kommentar

200 GB : 1270/200 = 6.35 kr pr GB

25xDVD (4,7GB) : 117,5 GB = 2.4 kr pr GB

100xDVD (4.7GB) : 470 GB = 3.08 kr pr GB

Selv hadde jeg valgt ny harddisk, for jeg har ikke dvd brenner og det blir et helt annet regnestykke da. I tillegg så hadde jeg bare rotet vekk alle cdene. Men har du noe du veldig sjeldent bruker, men absolutt skal ha, går det jo ann å bare legge dem i en cd mappe. Det skal være sakt at jeg vet lite om kvaliteten på disse dvdene. Men det er bare ment som et eksempel.

Lenke til kommentar

men er det noen merker jeg skal hold meg unna på dvd markedet?

hva med hastigheter, hvor lang tid tar det å brenne en dvd på de forskjellige hastighetene?

hvis jeg velger hd så har jeg ikke plass til cd brenner / leser

Lenke til kommentar

Les denne for info om dvd plater. Har aldrig brent en dvd så det vet jeg ikke, men tar vel ikke mer en 10 min på 8x kan jeg tenke meg?

Har selv shuttle, riktignok med bare 1 harddisk, men har den i novibes så jeg har heller ikke CD/DVD. Har heller ikke diskett :thumbup:

Men har en server jeg har dvd og brenner på så dersom det er noe viktig er det bare å stappe dem i der og dele den over nettverket.

Men er så sjeldent jeg bruker cd/dvd uansett (deamon tools)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...