int20h Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Dual-Opteron hovedkort fra MSI Ekstrem ytelse og bunnsolid stabilitet er beskrivelsen som MSI bruker på sitt nye dual-kort for AMD Opteron. Diskgrensesnittet støtter Serial ATA og SCSI. Les artikkelen her Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Jeg har et ønske om dual-system og det der må bare være himmelen! Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 (endret) Ja, K8D Master 3 er en stor forbedring av K8D Master som ble lansert for snart et år siden med 6 ekstra minnebanker og mulighet for S-ATA/SCSI. Det er faktisk det første dual Opteron-hovedkortet som støtter en 8+4 minnebank-konfigurasjon og opptil 24GB DDR400 minne Jeg leste også om dette hovedkortet på MSI sine hjemmesider, og fant en litt oppsiktsvekkende feil: http://www.msi.com.tw/html/newsrelease/pro...4_0311_9161.htm "...it is equipped to support Single or Dual AMD Opteron™ Processors with 800MHz Front-side Bus." Opteron har integrert nordside med minnekontroller og har følgelig ingen FSB (Front-Side Bus), men MSI har tydeligvis forvekslet dette med hastigheten på HyperTransport-buss linkene som er noe helt annet Detaljerte spesifikasjoner på MSI K8D Master 3 finnes her: http://www.msi.com.tw/program/products/ser...ail.php?UID=560 Endret 18. mars 2004 av snorreh Lenke til kommentar
Cutler Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Yes da bare kjøper jeg dette hovedkortet+ 2stk opteron 250 12x Crucial PC3200 DDR-DIMM 2048MB CL3 REG 1x Skjermkort med R423gpu 4xRaptor i raid Pluss en del 15000rpm SCSI Og hva skla jeg bruke pcen til ? Litt surfing pluss spilling av CS. Lenke til kommentar
SantaClaws Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 (endret) Kansje på tide å bytte ut Q3-AQ2-Q3F-QTF-UT2004 serveren min (celeron 500) ?? Endret 18. mars 2004 av SantaClaws Lenke til kommentar
rener Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 (endret) Det som slo meg var at den har integrert Videokontroller og jeg lurte dermed på om PCI-X er den PCI Express vi har hørt så mye om?? Video - Integrated ATI Rage XL graphics controller (...) Onboard I/O - 1 x PS/2 Keyboard port - 1 x PS/2 Mouse port - 1 x floppy port - 2 x IDE ports - 1 x serial port - 1 x parallel port - 4 x USB ports (2 front and 2 rear) - 1 x VGA port (...) Endret 18. mars 2004 av rener Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Nei, PCI-X er ikke det samme som PCI-Express. Husker ikke helt forskjellen, men det er i hvertfall PCI-Express mange har ventet så mye på. PS. Det med integrert video-kontroller er vel ganske greit siden det er snakk om et server-system. (Kortet er over hodet ikke beregnet for spilling hvis du hadde forhåpninger om det) Lenke til kommentar
rener Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Bare tenkte på det at noen her sa dette måtte vere drømmen... Jeg fant forskjellen. PCI-X kjører på 133MHz og PCI-Express er også kjent som PCI-X 2.0 og den kjører på dobbel AGP hastiget tror jeg. ALtså 4,2 Gb\s eller noe slikt. Les her og lær http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1087 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå