Gå til innhold

Anskafelse av Ny pc

Merlin3

Anbefalte innlegg

Eg eg for tiden utkikk etter ny pc og lurer på om nokon har anbefalinger å gi. Eg bruker pc'en til ein del spilling, film/bilde redigering. Eg har tenkt meg ein pc i ca 16 000 kr klassen. Er og inne på tanken om å kjøpe ein LCD skjerm, er dei verd pengane?

Setter pris på alle tips og råd som eg får

På førehand takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For 16.000 burde du kunne få en PC som er helt kurrant. Det billigste alternativet er selvsagt å bygge den selv, men hvis jeg har skjønt din post riktig, planlegger du å kjøpe en ferdig maskin. Uansett om du vil bygge selv eller få en ferdig PC, kan vel de fleste webshoper stå til tjeneste med begge delene.

http://www.psdata.no for eksempel, er en slik webshop som tilbyr begge deler.

Når det gjelder LCD skjermer, er jeg dessverre helt blank. Installerte noen 15" LCD skjermer for DNB for noen år tilbake, og jeg grøsser ved tanken på kvaliteten. Nå har de sikkert gjordt store fremskritt på LCD fronten siden den gang. Jeg er sikker på at noen andre kan hjelpe deg med den saken :smile:

Lenke til kommentar

Med video redigereing så er det kansje ikke så bra med LCD skjerm.

skal man se på filmen man har laget så vil bildet kansje bli litt grøtete. 17" hansol 720P er en god skjerm "CRT" (bilderør) selvførgelig.

stikk innom http://www.komplett.no lag en konto/bruker

og klikk deg in på PC'byggern oppe i venstre hjørnet.

Der kan du plukke ut hva PC'en din skal ha og du vil få den tilsendt ferdig testet og sammensatt.

klikk på Athlon 266

Annbefaler AMD Athlon XP 1600+ prosessor

DDR minne og Western digital harddisk.

IBM er bedre men har for mange tilbakesendinger av korrupte disker.

--------------------------------

Det er min anbefaling :smile:

Lenke til kommentar

Til videoredigering hadde jeg valgt:

msi k7t 266a pro2 - ru (usb2, lyd og mange pci plasser).

En xp 17-1900 (Er ikke helt sikker på hva de koster).

Seagate barracuda IV (Helt stille harddisk)

Ati 7500 eller 8500 (god 2d+spill+2skjermsmulighet).

Eller om du vil ha alt i ett kort så investerer du i ati 8500 all i wonder eller 7500 utgaven. Da har du alt på ett kort, men jeg tror du mister mulgheten for 2 skjermer.

På skjermfornten kan du velge om du vil ha en lcd, 2 lcd eller 2 17"crt eller som meg en Eizo lcd 15" og en 19" crt.

Kjempegøy med masse plass i premiere, photoshop osv.

En stillegående kjøler under 30 db.

Et chieftec kabinett med 340 strømforsyning, en rask cd eller kanskje dvd brenner og du er i boks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...