Gå til innhold

Morra til en kompis kjoepte dell hjemmepc,


Anbefalte innlegg

til 1100kr ekstra pakker jeg gledelig opp en pc og skifter kort, legge inn nye drivere med et smil. det er snakk om hva.. 10 min?

 

uansett, er ikke dell kjent for å markedsføre med noe slogan som lyder at man kan skreddersy sin pc slik man vil? og den der "SYSTEMET HADDE ALLEREDE BLITT TILPASSET VIDEOKORTET" betyr ikke noe annet enn at de har lagt inn drivere til fx5200, værre er det ikke. man tilpasser ikke et system bare med å sette sammen.

 

dell gir kjempeløsninger, men slik utsagn beregnet på de mindre datakyndige er for tynt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selv om det er en hjemme pc så får en velge hva en vil bruke pcen til, i tilleg til jobbrelaterte saker

 

Det er vel en sannhet med modifikasjoner. Det spørs vel hva som står i kontrakten mellom den ansatte og arbeidsgiveren. Huske det er arbeidsgiver som leier ut utstyr til de ansatte, og det er full anledning til å definere hvordan dette utstyret skal brukes.

 

Men når det er sagt, har jeg til dags dato ikke sett kontrakter som "hemmer" bruken hos hver enkelt særlig.

Lenke til kommentar
mitt poeng er at moren gjorde det KLART for selger at maskinen UTELUKKENDE skulle brukes til spilling og var for hennes to soenner..

 

OG ogsaa regelrett LYVER med hensyn til videokortets kvaliteter, og OGSA at systemet er TILPASSET skjermkortet.

greit nok at den er satt i produksjon, men si det da..ikke finn paa noe dumt for aa lure en mamma som vil ha en spillmaskin for soennene hennes...

Er virkelig fx5200 så utrolig dårlig? Jeg har aldri vært borte i det selv men selv om kortet ikke er supert er det vel en smule overdrevet at en ikke kan spille noe annet enn fifa 97 eller hva det var du sa. Jeg sitter nå av og til på en lusen maskin med radeon mobility 7500 og spiller :p Ikke verdens raskeste og beste opplevelse men det går da det og, hehe.. Skulle tro fx5200 kan løpe i ring rundt mitt kort i allefall.. :hmm:

 

Kanskje selger mente at maskinen er satt opp, drivere installert, pakket ned og klart for shipping..

 

Det er aldri snilt å rakke ned på noe som andre har brukt mye penger på og ville vært fornøyd med dersom det ikke kom noe kritikk.. :(

Lenke til kommentar

husker i gode gamle dager når foreldrene mine bestemte seg for å kjøpe seg en skikkelig powermaskin vha hjemmepc-trikset (via jobb). jeg hadde ikke peiling på pc i de dager, var egentlig fornøyd med den 486-66'en jeg hadde stående, da den klarte colonization hakkefritt. men iallefall. da kom det trillende inn en splitter ny p3-600mhz med 256mb ram og 30gb hd. på den tiden var det bortimot det tøffeste man kunne ha. men så var det skjermkortet da.. husker jeg fant igjen brosjyren for pcen et par år og en del timer bak pcen senere. "kraftig skjermkort tilpasset avanserte 3d-applikasjoner". joda. det var et ati rage 128 pro. der har du flaskehals.

Lenke til kommentar
husker i gode gamle dager når foreldrene mine bestemte seg for å kjøpe seg en skikkelig powermaskin vha hjemmepc-trikset (via jobb). jeg hadde ikke peiling på pc i de dager, var egentlig fornøyd med den 486-66'en jeg hadde stående, da den klarte colonization hakkefritt. men iallefall. da kom det trillende inn en splitter ny p3-600mhz med 256mb ram og 30gb hd. på den tiden var det bortimot det tøffeste man kunne ha. men så var det skjermkortet da.. husker jeg fant igjen brosjyren for pcen et par år og en del timer bak pcen senere. "kraftig skjermkort tilpasset avanserte 3d-applikasjoner". joda. det var et ati rage 128 pro. der har du flaskehals.

Nei egentlig ikke, hva var alternativene? Voodoo 3 eller tnt2 på den tiden?!.. Tnt2 var vel endel kjappere, men det var "state of the art", på samme måte som r9800 er i dag.. Svært få behøver r9800pro og enda færre tilbyr det i "pluggandpray" maskiner.

Endret av zaico
Lenke til kommentar
Uff, jeg blir kvalm av ferdig PC leverandører som Dell, HP, Compaq, IBM osv.

Det skulle ikke eksistert, det er ALLTID svake ledd i sånne PC'er og noen idiot BIOS'er eller drivere som er råttne. :yucky:

Hadde det ikke vært for slike pcer, så hadde datadeler vært langt dyrere og du hadde mest sannsynelig heller ikke sittet her å skrevet i forumet ;)

Lenke til kommentar

I mange tilfeller så er dette selgers feil siden di ofte nesten prakker en pc på kunder som ikke har den nødvendige kunskapen. Vis hun også sa at det skulle være en spille pc er, det igrunn kriminelt å ikke si til kunden at sjermkorte som følger med er gammelt. Nå var ikke jeg til steded men sån som jeg ser det er det svindel og bedrag :-/

Lenke til kommentar
husker i gode gamle dager når foreldrene mine bestemte seg for å kjøpe seg en skikkelig powermaskin vha hjemmepc-trikset (via jobb). jeg hadde ikke peiling på pc i de dager, var egentlig fornøyd med den 486-66'en jeg hadde stående, da den klarte colonization hakkefritt. men iallefall. da kom det trillende inn en splitter ny p3-600mhz med 256mb ram og 30gb hd. på den tiden var det bortimot det tøffeste man kunne ha. men så var det skjermkortet da.. husker jeg fant igjen brosjyren for pcen et par år og en del timer bak pcen senere. "kraftig skjermkort tilpasset avanserte 3d-applikasjoner". joda. det var et ati rage 128 pro. der har du flaskehals.

Nei egentlig ikke, hva var alternativene? Voodoo 3 eller tnt2 på den tiden?!.. Tnt2 var vel endel kjappere, men det var "state of the art", på samme måte som r9800 er i dag.. Svært få behøver r9800pro og enda færre tilbyr det i "pluggandpray" maskiner.

Ca 2 år før dette kjøpte jeg meg min første PC. (komf)

Det var en K6-2 med ATI RAGE FURY 128 ST-GL TV-OUT ENGLISH_VERSION :)

Samtidig kom TNT og Banshee mens VooDoo2 var allerede gammelt. Og ikke altfor lenge etter kom TNT2 ... Alle disse eier Rage128 opp og ned i 3D.

Lenke til kommentar

De har ghostet inn et Image med drivere og alt og det betyr med andre ord at de må gjøre dette igjen hvis de vil bytte skjermkort. Altså en ekstrautgift for Dell.. Mens andre mindre PC produsenter gjør dette så er det ikke sikkert Dell gjør det.

 

jeg VET TCI gjør det siden jeg har vært med på slike ting et par ganger =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...