Diablito2k Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 hva er forskjellen på: 1. pvc slanger 2. silicon 3. clearflex 4. tygon jeg vil ha personlige meninger/fakta, ikke informasjon som allerede står på webshoppenes sider.' jeg har nå PVC slanger, som er litt stive (må bruke hårføner for å forme de, og alikavell er de stive takker for alle svar.. -diablito- Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Silikon og Tygon er vel noe det samme. De er lett bøyelige og bra kvalitet. PCV er helt vanlige gummislanger. Disse er noe hardere en Tygon, men hvis du dypper de i varmt vann før du monterer de så blir de mjuke nokk til å forme dem! Jeg kjøpte tygon slanger fra netconnection, men de fikk en rar gulfarge etter en stund, så det ble en hemmet bluemotion Men en dag jeg var på clasohlson kom jeg over en rull på 5m med pcv slanger. Jeg kjøpte den for 80kr og monterte den i vannkjølings systemet mitt og ble kjempe fornøyd! Så jeg vil si at pcv er minst like bra som tygon Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 hva er forskjellen på: 1. pvc slanger 2. silicon 3. clearflex 4. tygon 1. PVC vet du jo hva er Finnes også i armert utgave, som man omtrent kan bruke som hammer. Men funker jo forsåvidt greit hvis man først får den på plass og det er tett. Men ikke regn med å bruke den flere enn én gang. Når den har vært utvidet på en nipel, er det like greit og kaste den for sikkerhets skyld. 2 Silikonslange er veldig myk, og ekstremt enkel og få inn på nipler. Tetter veldig godt på en nipel, men er faktisk veldig grei og fjerne igjen! Det betyr ikke at de spretter av, tvert i mot, men altså en positiv mellomting. Tåler nesten like knappe bøyer som Tygon/clearflex, men det er ikke snakk om rare forskjellen altså. En veldig bra slange. Ulempene er at den er veldig statisk. Støv og skitt limer seg omtrent fast på utsiden, og den melkehvite fargen faller kanskje heller ikke i smak. 3 Clearflex. Kort sagt en Tygon-kopi! I egenskaper er den vel identisk med Tygon, bare mye billigere. Et meget godt kjøp! Se under for mer. 4. Tygon er vel teknisk sett den beste slangen. Tåler knappe bøyer,(den tykkveggede utgaven) er klar i fargen, og tetter veldig bra. Er ikke statisk. Minus er at den kan være veldig vanskelig og få av en nipel. Og prisen selvfølgelig. Jeg har brukt alle disse slangene, og kan konkludere med følgende: Skal du ha en klar slange, da anbefaler jeg Clearflex. Bryr du deg ikke så mye om fargen, anbefaler jeg silikon. Jeg har tatt meg selv på ordet å bruker silikon der det ikke synes, og clearflex ellers. Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 18. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2004 takker er noen hakk smartere nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå