jossa Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 vi sitter på skolen 2 stykk og diskuterer hastigheter og avstand min påstand er at ikke alle hastigheteer er tiljengelig ettersom avstanden til sentral øker... da signaltapet i kabelen øker med avstanden vil ikke eks. 2 Mb/s linjer være tiljengelig etter en vis avstand osv.... kunne noen finne fram et par sider der det står svart på hvit dette? takk Lenke til kommentar
reybr Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 (endret) Du har helt rett http://www.iec.org/online/tutorials/adsl/ EDIT: Når det er sagt, så kan du oppleve å få 2mbit linje selv om kabellengden er over 5km, men du må regne med at linjen din blir ustablil og kan ha problemer med å synce mot dsl modemet EDIT igjen: En grei informasjonskilde er news://no.it.tjenester.nettilbydere http://groups.google.com/groups?hl=no&lr=&...0c2i.net#link11 Endret 18. mars 2004 av reybr Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 En i familien som jobber med telenor ADSL har fått seg et måleapparat som blandt annet kan teste høyeste mulige hastighet mellom abbonentens ADSL-filter og utstyret i telefonsentralen (uavhengig av hvilken abbonement abbonentet har med telenor). Jeg har en linje som er litt over 5000 meter (NGT abb) og får maks 1100/690kbit ut av den linjen. Lenke til kommentar
wanka Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Kvaliteten på kobberledningene fra sentralen til din bolig har mye å si for hastigheten. Bor selv 3,8km unna sentralen og får stabilt 5mbps inn, men bare 400kbps ut. Lenke til kommentar
jossa Skrevet 19. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2004 TUSEN TAKK! han er nå knust hehe takk ahh.. hw.no er så digg! Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Skal egentlig ha 748/748, men i går når jeg tok en test hos itavisen og dinside såg jeg at jeg plutselig har fått 2mb/s, bor ca 5 km fra sentralen, og det er helt stabilt. Skal ikke akkurat ringe og fortelle de om det med det første:) Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Min linje på 2mb fra catch er på nesten 5km og jeg har veldig stabil linje og hastigheter. Har testet med en haug med sider , speedmeters etc. Så det kommer vel også en del an på hvem du har som levrandør og hvilket utstyr de ha i sentralene sine. Vet at den sentralen jeg har har utstyr som har 'bedrifts standard'.. Catch har vel også vært en levrandør som har konsentrert seg mest om bedriftskunder. Ser at de har startet å markedesføre seg mer mot private den senere tid. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Min linje på 2mb fra catch er på nesten 5km og jeg har veldig stabil linje og hastigheter. Har testet med en haug med sider , speedmeters etc. SDSL? Det har endel lengre rekkevidde enn ADSL. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå