Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hastigheter og avstand (dsl)

Anbefalte innlegg

vi sitter på skolen 2 stykk og diskuterer hastigheter og avstand

min påstand er at ikke alle hastigheteer er tiljengelig ettersom avstanden til sentral øker... da signaltapet i kabelen øker med avstanden vil ikke eks. 2 Mb/s linjer være tiljengelig etter en vis avstand osv....

kunne noen finne fram et par sider der det står svart på hvit dette?

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har helt rett

http://www.iec.org/online/tutorials/adsl/

EDIT: Når det er sagt, så kan du oppleve å få 2mbit linje selv om kabellengden er over 5km, men du må regne med at linjen din blir ustablil og kan ha problemer med å synce mot dsl modemet

EDIT igjen: En grei informasjonskilde er news://no.it.tjenester.nettilbydere

http://groups.google.com/groups?hl=no&lr=&...0c2i.net#link11

Endret av reybr
Lenke til kommentar

En i familien som jobber med telenor ADSL har fått seg et måleapparat som blandt annet kan teste høyeste mulige hastighet mellom abbonentens ADSL-filter og utstyret i telefonsentralen (uavhengig av hvilken abbonement abbonentet har med telenor).

Jeg har en linje som er litt over 5000 meter (NGT abb) og får maks 1100/690kbit ut av den linjen.

Lenke til kommentar

Min linje på 2mb fra catch er på nesten 5km og jeg har veldig stabil linje og hastigheter. Har testet med en haug med sider , speedmeters etc. Så det kommer vel også en del an på hvem du har som levrandør og hvilket utstyr de ha i sentralene sine. Vet at den sentralen jeg har har utstyr som har 'bedrifts standard'.. Catch har vel også vært en levrandør som har konsentrert seg mest om bedriftskunder. Ser at de har startet å markedesføre seg mer mot private den senere tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...