Gå til innhold

Debian/KDE innloggings vindu

Anbefalte innlegg

For dere som har brukt debian vet sikkert hvor kjedelig det innlogginsvinduet er som standard.. står gnu linux osv der, men rimelig kjedelig..

Så derfor prøvde jeg å endre den, via kcontrol, men endringene skjer ikke.. fortsatt er det debian standard innloggingen :|

noen med ide?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
håpløst med dere som kommer med så smart ting kattemat, er en grunn til at jeg bruker kdm.. siden vi skal sette opp en del maskiner som skal kjøre skolelinux, og skolelinux bruker kde.

Sorry... trodde du ville bytte fra xdm(standard debian) til gdm/kdm.

Men en vill gjettning: /etc/kdm eller /etc/X11/kdm?

Lenke til kommentar
håpløst med dere som kommer med så smart ting kattemat, er en grunn til at jeg bruker kdm.. siden vi skal sette opp en del maskiner som skal kjøre skolelinux, og skolelinux bruker kde.

Eh, du kan bruke GDM med KDE... Dessuten ser GDM finere ut enn KDE (syns jeg ja).

Og det at du skal sette opp masse skolelinux maskiner, vel, hvor står det i posten din? Dårlig gjort å klage på kattemat sitt flotte svar når du ikke hadde gitt noe særlig til informasjon uansett!

Lenke til kommentar

hadde en sånn en - kommmer på skolen, ingenting INGENTING funker

går inn (i panikk) på serverrommet - alt virker normalt

det ringer inn, og jeg løper (10 minutter forsent) (heldigvis var norsklæreren for en gangs skyld i det blide hjørnet...) til timen. Kommer tilbake i neste friminutt, og ALT er som normalt. Må ha vært noe trøbbel på serverrommet (det med switcher etc, ikke det hvor linux-serveren står...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...