Gå til innhold

Liten sprekk i iBook G3

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg kjøpte meg en iBook G3 i høst, og er litt bekymret over en liten ting i den forbindelse. Den fungerer supert og jeg er veldig fornøyd med selve maskinen, men det er i ferd med å utvikle seg en slags sprekk i det høyre fremre hjørnet av den. Sprekken er ikke så stor at den har gått fra ende til ende på plasten, men er bare et lite kryss som brer seg litt utover akkurat der plasten runder hjørnet. Jeg er rimelig sikker på at maskinen ikke har vært utsatt for støt eller noe annet som kunne forårsake dette. Jeg har sett på nettet i alle fall ett tilfelle av noe som hørtes ut som det samme, men er det noen her som har opplevd dette? Og har jeg noen rettigheter i forhold til Apple? På dette stadiet har det jo ikke medført noen funksjonell defekt, men det er jo en grunn til bekymring, så jeg skulle gjerne ha fått gjort noe med det før garantien går ut.

Noen meninger om dette?

PS: Har også postet dette på Mac1, men der er det ikke fullt så mye trafikk som her, så jeg prøver begge to. Håper dere bærer over med meg.

Lars Erik

Endret av larseko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har hundrevis av sprekker i min iBook, men den funker fint :)

Om det bare er en sånn sprekk som man ser best når lyset skinner på lokket så er det nok ikke noe problem.

Nei, det er ikke på lokket, men på hjørnet av håndleddstøtten, altså i selve hjørnet av maskinen. Jeg synes det er litt bekymringsverdig siden det faktis er en sprekk man godt kan se hele tiden, og den ser ut til å gå (nesten) gjennom hele plasten. Og jeg kan ikke skjønne hvordan det skal sprekke der hvis det ikke er noen skader ellers, og det er det vitterlig ikke. Hvis det har vært stort press på maskinen, så skulle man tro at skjermen ville ryke først?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...