Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefaling basestasjon og WLAN NIC

Anbefalte innlegg

Jeg skal spørre naboen om han kan sette opp en trådløs basestasjon slik at jeg kan låne litt av hans båndbredde til internett.

Måten jeg har tenkt å gjøre dette på er å installere en trådløs basestasjon hos ham. Han kommer da til å koble seg til basestasjonen med patche-kabel mens jeg må bruke en trådløs forbindelse. Jeg har stasjonær PC. Hvilken basestasjon og nettverkskort vil dere anbefale for meg og hvorfor?

Jeg kommer til å bruke nettverket til surfing, e-post, spille BF1942, BF:V, Worms 3D, Call of Duty og kanskje andre spill, DC++, IRC, Ventrilo-klient.

Avgjørende ting for meg er pris/ytelse og sikkerhet, MAC-filtrering er et must og helst kunne skjule SSID. Vet ikke hvor viktig det er med kryptering hvis de andre tinga er på plass. Skal jo ikke brukes til statshemmeligheter heller da. Kun privat bruk.

Endret av mungo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg har selv en ASUS-WL500G (asus spacelink 54g) som funker kjempebra.

Denne har en teoretisk hastighet trådløst på 54 Mb per sekund, praktisk ligger den på alt fra 24-35 Mb per sekund. Du skal ha ganske bra internettforbindelse før det trådløse nettverket begrenser hastigheten.

Tror derfor ikke du merker noen forskjell på fps-spill med trådløst kontra kablet nettverk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...