geirlade Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 STØY har jeg jaggu blitt lei av i det siste etter at jeg skrudde sammen ny PC! 300W PSU'en i Aopen HQ kabinettet er et treskeverk uten like, og Cooler Master CPU vifta mistenker jeg bidrar til koringen ganske mye også. Selv etter å ha dyttet PC'en inn i skap (med lufting bak) så er det plagsomt mye støy. Dette er jeg nødt til å gjøre noe med! Trenger arbeidsro!! OK, har forstått her inne at Enermax Whisper PSU og Silent Viking CPU vifte er gode valg for å få roet ned hylekoret? Geir Lenke til kommentar
thorhansen Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 Det finnes billigere måter å få en stillegående strømforsyning, enn å kjøpe en Enermax. Du kan enten montere inn en Noisekiller eller bytte ut viften med en mer stillegående vifte. Enermax, Zalman og Papst har alle stillegående vifter, hvor Papst 12dB er en klar favoritt. Når det gjelder CPU kjølere er det mye å velge mellom der også: Zalman (6000Cu/AlCU/5100Cu) Silent Viking Noisecontrol etc. Men en billig måte å fikse på støyen fra CPU er å bruke en Rheostat. Koster 45,- Lenke til kommentar
geirlade Skrevet 26. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2002 Takk for rådende. Har sett litt på utvalget dere har på Netconnection. Tror ikke jeg skal satse på å 'operere' strømforsyningen. Den løsningen er nok billig, men også noe upraktisk. En Enermax Silent Plus med 2 vifter og justerbar viftehastighet på utsiden ser ut til å være en god investering. Når det gjelder CPU vifte, så ser Zalman 6000-CuAl ut til å være en meget god løsning. Vel, jeg må ut med en tusing, men det er verdt investeringen. Slik som det er nå, er viftestøyen en sann plage! Jeg er klar til å bestille på Netconnection, om ikke noen anbefaler noe annet da? Geir Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 Du har også NoiseControl sine støydempede strømforsyninger. De selges hos http://www.microplex.no. Lenke til kommentar
thorhansen Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 Quote: On 2002-03-26 10:33, geirlade skrev:Takk for rådende. Har sett litt på utvalget dere har på Netconnection. Tror ikke jeg skal satse på å 'operere' strømforsyningen. Den løsningen er nok billig, men også noe upraktisk. En Enermax Silent Plus med 2 vifter og justerbar viftehastighet på utsiden ser ut til å være en god investering. Når det gjelder CPU vifte, så ser Zalman 6000-CuAl ut til å være en meget god løsning.Vel, jeg må ut med en tusing, men det er verdt investeringen. Slik som det er nå, er viftestøyen en sann plage! Jeg er klar til å bestille på Netconnection, om ikke noen anbefaler noe annet da?Geir Personlig så syns jeg Silent Plus er den beste Enermax strømforsyningen fordi du manuelt har kontroll over viftehastigheten. Lenke til kommentar
geirlade Skrevet 26. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2002 Hmmm.. Silent Viking veier et HALVT kilo og har kun enkel festeanordning! Med den vekten burde trippelfeste vært obligatorisk! Hvor mye sparte de på å kutte ut skikkelig festeanordning mon tro? Et noe utrygt valg spør du meg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå