Gå til innhold

ASUS A7V hovedkort - Kan jeg bruke både 200 og 266 FSB?

helene1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du er ikke litt lat heller da. :wink:

Ta en titt her: A7V

Under spesifikasjoner står det svart på hvitt at dette støtter 100(200) fsb, men ikkenoe om 133(266).

Du finner forresten både manualen der (kan lastes ned som .pdf) og evt drivere og siste bios-versjon.

Lenke til kommentar

Vet du hvilken revisjon kortet er? (Står mellom de siste PCI slotene.) De tidligste revisjonene støtter kun 200. Offisielt så er det vel kun revisjon 1.05. (med prikk bak 5-tallet!) som støtter 266.

Her kan du se om HK støtter Atlon XP/266: http://www.asus.com.tw/inside/Techref/athl...hlonxp2100+.htm

Står også en del info om CPU og A7V her:

http://www.a7vtroubleshooting.com/info/cpu/index.htm

Du kan sannsynligvis ikke bruke 266 hvis du har et gammelt A7V.

[ Denne Melding var redigert av: Pluto på 2002-03-25 10:44 ]

Lenke til kommentar

Jeg har det første A7V-kortet med innebygd lydkort.

Jeg kan overklokke via jumpere på hovedkortet. I BIOS kan jeg kun overklokke via FSB.

Jeg er ikke lat, men sitter på jobb, uten tilgang til hovedkort som er hjemme.

Prosessoren jeg vurderer å kjøpe ligger ute på auksjon, og budfristen går snart ut :smile: Selger vet ikke om prosessoren har 200 eller 266 FSB.

Jeg må bestemme meg kjapt :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-25 10:40, Pluto skrev:

Vet du hvilken revisjon kortet er? (Står mellom de siste PCI slotene.) De tidligste revisjonene støtter kun 200. Offisielt så er det vel kun revisjon 1.05. (med prikk bak 5-tallet!) som støtter 266.

Det er ikke riktig. A7V er basert på KT133 brikken og den støtter ikke 133 fsb, kun 100 mhz fsb og den kan kjøre ramen på +33 (mao 133 mhz).

Du tenker på A7V133 som er basert på KT133A. Versjonsnummeret har ikkenoe med om den støtter 133 fsb eller ikke, det har med om den støtter Athlon XP eller ei.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-25 10:47, helene1 skrev:

Prosessoren jeg vurderer å kjøpe ligger ute på auksjon, og budfristen går snart ut :smile: Selger vet ikke om prosessoren har 200 eller 266 FSB.

Det jeg kan si med sikkerhet er at jeg har selv tatt en 1Ghz T-bird (ukjent om den var 200 eller 266) og kjørt den på både 200 og 266 fsb. Det eneste vi gjorde først var å tegne litt på L1 kontaktene så den var ulåst. Dette var vel og merke på et Abit hovedkort. Men et A7V burde funke ok det. Bare ikke kjøp en Athlon XP for den er IKKE støttet av det hovedkortet.

Men siden det er en 1.2Ghz så er den som standard ulåst (alle L1 kontaktene er i kontakt med hverandre) så jeg vil si løp og kjøp. :razz:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...