Propaganda Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 jeg har alltid vært klar over at IE er fullt av spyware,og bruker daglig ad-aware og bulletproof spyware remover... skulle sjekke hotmailen min gjennom msn messenger,og da brukes IE... etter at jeg lukka vinduet,så fikk jeg 8 linker pluss en ''search bar'' på skrivebordet,og jeg slettet linkene,og kjørte med en gang en spyware sjekk... den fant 28 nye componments... jeg bestemte meg for å gjøre en liten test... jeg åpnet hotmailen via IE nok en gang,og lukket den,og nok en gang kom det opp linker på skrivebordet... jeg kjørte spyware test igjen,(husk at jeg nettopp hadde kjørt det,og at jeg bare hadde åpnet IE en gang)... og her er resultatet jeg bruker til mozilla firefox til å surfe på nett,og kan ikke skjønner hvordan folk kan bruke IE... Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 (endret) Ja dette var pussig... Kjører Ad-Aware en sjelden gang og får aldri noen alvorlige treff til tross for at jeg bruker IE til å surfe med 90% av tiden, men det henger nok sammen med at jeg aldri installerer noen av de 'små, kjekke og heeeeeelt gratis programmene' som man innimellom blir tilbudt via reklamer på nett. Feilen her ligger nok mellom skjermen og stolen Endret 18. mars 2004 av Shimano Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 18. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2004 (endret) så den feilen jeg gjør er at jeg sjekker mailen min gjennom IE? jeg installerer heller ALDRI noe som popper up når jeg surfer,mye grunnet det at jeg nesten aldri får pop-ups når jeg bruker mozilla og en pop-up blokker... det eneste som egentlig har sluppet igjennom er denne search greia,og linkene...selvom dette ikke er pop-up's på lik linje som vanlige pop-up's beklager,men hva er feilen jeg gjør? Endret 18. mars 2004 av Propaganda Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 beklager,men hva er feilen jeg gjør? Å påstå at IE er full av spyware blant annet. Kjørt virussjekk i det siste? Firewall skrudd på? Ikke installert noe som du ikke har kontroll på (Kazaa o.l. eller programvare hentet fra tilsvarende tjenester)? Lenke til kommentar
pasc Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Feilen ligger nok i KaZaA evt. andre lignende programmer som er proppa fulel i spyware.... Vil IKKE si at d er spyware i IE.... Ta å formater diskene og så skjekk mailen gjennom ie... 0 treff da tenker jeg Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Hei! Bruk spybot search and destroy : http://www.safer-networking.org/ Den løser sikkert problemene dine (minner meg om en variant av GATOR). PS: Om spybot ser ut som det henger seg under oppdatering så bare gi det tid, det kommer tilbake etter vært. Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 (endret) IE = Spyware! Bruk Opera Og siden Opera baserer seg på reklame så kan en like godt kalle Opera for spyware også Opera er litt flinkere for å unngå å popup'er enn en standard IE (som ikke har fått innebygget Pop-up stopper enda), men det er ikke det samme som å si at IE er spyware heller. Endret 18. mars 2004 av kjhanken Lenke til kommentar
Knofle Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 (endret) IE har vel ikke spyware i seg selv, men man får det vel veldig lett.... Med IE er det som å spørre: "Hei! er det noen som kan gi meg en usikker webleser eller?" Opera er tingen EDIT: Og siden Opera baserer seg på reklame så kan en like godt kalle Opera for spyware også. Hmm... nei, for det er bare haken med å bruke et så flott program... At man må betale for å ikke få reklame... Endret 18. mars 2004 av BurTMastA Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Prøv CWShredder, ser nesten ut som du har fått en CoolWebSearch variant. Dette programmet er designet for å fjerne denne typen. Noe den klarer bedre enn de andre programmene (ala ad-aware og spybot). http://www.softpedia.com/public/cat/10/17/10-17-150.shtml Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 18. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2004 beklager,men hva er feilen jeg gjør? Å påstå at IE er full av spyware blant annet. Kjørt virussjekk i det siste? Firewall skrudd på? Ikke installert noe som du ikke har kontroll på (Kazaa o.l. eller programvare hentet fra tilsvarende tjenester)? kazaa har jeg ikke brukt på omtrent ett år,og formatert hd'ene mine flere ganger siden den gang... virus sjekk gjøres daglig,og jeg er virus fri firewall er skrudd på problemet er at jeg får dette hver gang jeg bruker IE,og da er det jo der problemet ligger,ikke sant? Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 18. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2004 og til alle dere som la igjen linker til programmer jeg burde teste...tusen takk skal teste og se om det hjelper... Mvh Propaganda Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå