Gå til innhold

Intel 925X-kort fra MSI

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Snorreh : har ikke Intel gitt ut bra CPU på noen år? Jeg vil nå si at Pentium4C er utvilsomt den beste desktop CPUen som har kommet til nå. AMD64 synes jeg kom litt tidlig og da føler jeg Intel har ballegrepet på de nå som de skal lansere sin "amd64" cpu :)

Pentium 4 har vært et blindspor synes jeg og det er nå helt tydelig at den kun ble designet for å oppnå så høy MHz som overhode mulig, uten å ofre særlig mange tanker på reell ytelse og andre minst like viktige ting i systemet som minne, I/O, buss og strømforbruk. Flaskehals opphøyd i tredje og en varm potet er fasiten etter snart 4 år med denne elendige arkitekturen etter min mening. I motsetning til dette så har AMD gjort en fenomenal jobb med K8 og AMD64, og jeg ser faktisk på det som det største som har skjedd PC'en siden 386 og det er slettes ikke lite skal jeg si deg (!). Situasjonen er snudd helt på hodet og Intel må nå trø i AMD sine fotspor :thumbup:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Wee! på meg ser det da ut til at kortet har ATX formfaktor og ikke BTX som tidligere er blit nevnt i forbindelse med de kommende chipsettene til Intel

Når kommer kabinettene som støtter BTX formfaktor? :dontgetit:

Det er jo litt dumt å kjøpe et kort som for en gammel standard. Men jeg regner med at det kommer Intel 925X kort fra MSI som støtter BTX-standarden etter hvert.

Lenke til kommentar
Uansett, det er ikke mitt problem at Hardware.no velger å kun fremheve et av mange nye hovedkort fra MSI som, etter min og flere andre sitt synspunkt, er av like stor eller større interesse for folk her.

Fornøyd nå? :roll:

http://www.hw.no/art.php?artikkelid=6295

Der kom den ja :thumbup:

Litt seint ute kanskje, men pytt pytt ;) Neste gang en produsent lanserer flere hovedkort på en gang så hadde det nok vært bedre om dere kjørte en "samle"-sak der dere skriver om alle hovedkortene så slipper vi mer bråk :)

Lenke til kommentar
Snorreh : har ikke Intel gitt ut bra CPU på noen år? Jeg vil nå si at Pentium4C er utvilsomt den beste desktop CPUen som har kommet til nå. AMD64 synes jeg kom litt tidlig og da føler jeg Intel har ballegrepet på de nå som de skal lansere sin "amd64" cpu :)

Pentium 4 har vært et blindspor synes jeg og det er nå helt tydelig at den kun ble designet for å oppnå så høy MHz som overhode mulig, uten å ofre særlig mange tanker på reell ytelse og andre minst like viktige ting i systemet som minne, I/O, buss og strømforbruk. Flaskehals opphøyd i tredje og en varm potet er fasiten etter snart 4 år med denne elendige arkitekturen etter min mening. I motsetning til dette så har AMD gjort en fenomenal jobb med K8 og AMD64, og jeg ser faktisk på det som det største som har skjedd PC'en siden 386 og det er slettes ikke lite skal jeg si deg (!). Situasjonen er snudd helt på hodet og Intel må nå trø i AMD sine fotspor :thumbup:

verste sprøytet jeg har lest her på lenge :no:

Lenke til kommentar

Helt enig med Knick Knack. Ikke for å denge noen folk her, men snorreh kommer alltid med sine AMD innsprøyt i Intel tråder, uansett hva det handler om. Hver gang jeg ser noe spennende fra AMD ser jeg heller positivt på det og tenker "Kult da, det ser jo bra ut" istedetfor å si :

Bah for noe tull, Intel har mye bedre med sin sørside og fsb og mhz++

Vær objektiv og åpen for alt nytt sier nå jeg!

Lenke til kommentar

Jeg synes det blir masse off-topic her, kan dere ikke bare starte en tråd under diverse der dere denger snorre for hans bastante AMD påstander?

Jeg synes faktisk at noen av innleggene hans passet seg under denne topicen. Men klart, han kunne moderert seg angående hans negative holdninger til Intel.

Lenke til kommentar
... reell ytelse ... minne ... I/O ... buss ... strømforbruk ...

- Ytelsen: A64 3400 vs NW 3400 (har ikke sett Prescott 3.4 i salg enda) er bare i isolerte tilfeller mer enn 10% fra hverandre. P4'en er og billigere 3795 vs 3950 for A64'en.

- Minne: A64 har lavere latency, P4 har mer båndbredde (dual channel). Begge bruker DDR400 (som jo Intel dyttet frem).

- I/O: Begge har 6.4BG/s båndbredde til resten av systemet (HT/FSB). Som system "sett under ett" så har likevel P4'ene fordel av at hvertfall GB-lan ikke går på PCI bussen (133MB/s), dette kommer og på nForce3 250. Ellers er disk, PCI, USB o.l. tilsluttet med akkurat de samme flaskehalsene i begge systemene. PCI Express kommer til å løse dette problemet (også det er dyttet frem av Intel)

- Buss: Se over.

- Strømforbruk: A64 3400+ @ 130nm har et maksimalt effekktap på 81.5W (typical watt blir ikke oppgitt)

P4 3.4GHz @ 130nm har et maksimalt effekktap på 109W

P4 3.4GHz @ 90nm (dagens stepping) har maksimalt effekktap på 127W.

AMD har ingen tall klare for 90nm, men rykter (og AMD's planlegging) sier vi ser på 100W+.

Revolusjonerende, det er din mening. Personlig er jeg av den oppfattning at forskjellene, i praktisk bruk/anvennlighet er relativt ubetydelige - over hele linja.

Lenke til kommentar
Pentium 4 har vært et blindspor synes jeg og det er nå helt tydelig at den kun ble designet for å oppnå så høy MHz som overhode mulig, uten å ofre særlig mange tanker på reell ytelse og andre minst like viktige ting i systemet som minne, I/O, buss og strømforbruk.  Flaskehals opphøyd i tredje og en varm potet er fasiten etter snart 4 år med denne elendige arkitekturen etter min mening.  I motsetning til dette så har AMD gjort en fenomenal jobb med K8 og AMD64, og jeg ser faktisk på det som det største som har skjedd PC'en siden 386 og det er slettes ikke lite skal jeg si deg (!).  Situasjonen er snudd helt på hodet og Intel må nå trø i AMD sine fotspor :thumbup:

Hva mener du egentlig, kan du påpeke noen feil med dette resonnementet da? :realmad:

Vær objektiv og åpen for alt nytt sier nå jeg!

Ja, jeg er åpen for det meste jeg tro det eller ei. Konstruktiv kritikk kalles det, ikke drittslenging som dere gir inntrykk av. Det er jo ikke å stikke under en stol at det er en del å utsette på dagens Intel-produkter sammenlignet med tilsvarende AMD-produkter, og det skulle egentlig bare mangle, siden K8 er relativt nytt mens P4 begynner å dra på årene nå.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
AMD64 synes jeg kom litt tidlig og da føler jeg Intel har ballegrepet på de nå som de skal lansere sin "amd64" cpu :)

hæ? det kom akkurat da det skulle komme... dessuten har AMD den beste cpuen nå, nemlig fx51... og den har allerede 64-bit, noe som intel IKKE har...

å si at intel har ballegrepet på AMD ville jeg kun trekke i økonomisk forstand... det har seg sånn at amd sliter med økonomi siden de har midre markedsandel av servermarkedet, men selv det har begynt å røre på seg

p4 er bra, skal ikke nekte for det, men amd64 er bedre

Lenke til kommentar

Oj.. så ikke før nå at MSI's hovedkort for AMD-CPU'er hadde blitt et så hett tema i denne tråden. Kan forresten henvise til en tråd jeg lagde for en time siden:

MSI lanserer nye hovedkort, Nforce3 250 Socket 939 ++

Jeg savnet i hvertfall nyheten om verdens første lanserte Scoket 939-hovedkort på forrsiden til Hardware.no Skjønner ikke hvorfor det ikke er vurdert som en hot-hot nyhet. Men, men fortsett gjerne denne diskusjonen om Scoket 939 og MSI K8-kortene i tråden min i stedet for her. :)

Lenke til kommentar
Pentium 4 har vært et blindspor synes jeg og det er nå helt tydelig at den kun ble designet for å oppnå så høy MHz som overhode mulig, uten å ofre særlig mange tanker på reell ytelse og andre minst like viktige ting i systemet som minne, I/O, buss og strømforbruk.  Flaskehals opphøyd i tredje og en varm potet er fasiten etter snart 4 år med denne elendige arkitekturen etter min mening.  I motsetning til dette så har AMD gjort en fenomenal jobb med K8 og AMD64, og jeg ser faktisk på det som det største som har skjedd PC'en siden 386 og det er slettes ikke lite skal jeg si deg (!).  Situasjonen er snudd helt på hodet og Intel må nå trø i AMD sine fotspor :thumbup:

Hva mener du egentlig, kan du påpeke noen feil med dette resonnementet da? :realmad:

Resonnement? Det er jo bare dritkasting over en lav sko i P4's generelle retning og prising av K8. Ikke noe resonnement å spore.

Her er et gullkorn:

(...) det er nå helt tydelig at den kun ble designet for å oppnå så høy MHz som overhode mulig, uten å ofre særlig mange tanker på reell ytelse (...)

Vet du noe vi ikke vet? Eller var dette kun det sleivsparket jeg regnet med at det var?

Jeg synes det er trist at det er blitt et prinsipp å poste Intel :thumbdown: AMD :thumbup: i enhver Intel post her på Forum -> Hardware -> Diskuter artikler (HW)

Lenke til kommentar

Dette ser virkelig bra ut. :yes:

Ser at P-ATA virkelig er antikk nå. Det er nok ikke mange dager til vi ler å peker på de som har gamle P-ATA HD i maskinen.

Ser at de kommer til å støtte DDR1 noe jeg synes er veldig rart.DDR2 ser virkelig ut til å komme fort. Ser at det finnes flere produsenter og selvskaper som nok kommer til å bruke DDR2 i løpet av året, så jeg tror prisene vil falle fort, veldig fort.

Det var nok ingen overaskelse at PCI ekspress blir den nye skjermkort standarden.

At den "bare" kan ha 800FSB synes jeg også er litt spesjelt. Siden du mest sansynlig ikke vil tjene noe på å ha DDR2 før du er over 1,2Ghz FSB.

Er ikke helt inne i grafikk verden men er Intel Extreme Graphics 3 noe særlig, hva er det den tilbyr, eks støtte for 2 skjermer eller hvor stort minne er.

Litt off topic:

snorreh ser ikke helt hva en oppramsing av den "elendige" "gamle" " det er nå helt tydelig at den kun ble designet for å oppnå så høy MHz som overhode mulig, uten å ofre særlig mange tanker på reell ytelse" P4 har noen sammenheng med et Sokcel forandring å gjøre.

Tror du allerede har vist dine sterke heller negative følelser om alt annet en K8 (AMD).

Vil dette mene forandring for bærbare maskiner, er det noen som vet om de også kommer til å gå over til Socket T? Og vil eks P4 mobil og andre bærbare CPUer gå over på Sockel T?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...