Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Bil-Industrien

Anbefalte innlegg

Jeg driver med et prosjekt fortiden, så jeg lurte på om folket på dette forumet kunne hjelpe meg videre. Jeg lurer på om dere sitter på noen sider om "hvordan Tyskland påvirker den internasjonale bil-industrien?" Eller kanskje dere har noen formeninger ? Jeg hadde vært evig takknemlig visst jeg fikk et "spark" i baken..

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg driver med et prosjekt fortiden, så jeg lurte på om folket på dette forumet kunne hjelpe meg videre. Jeg lurer på om dere sitter på noen sider om "hvordan Tyskland påvirker den internasjonale bil-industrien?" Eller kanskje dere har noen formeninger ? Jeg hadde vært evig takknemlig visst jeg fikk et "spark" i baken..

På forhånd takk!

Tenker du på tysk bil-industri?

Tviler på at de har noe spesiellt mer og si enn andre land/bilmerker.

Hvis et bilmerke velger å samarbeide med et annet, så er det nok av felles interesser. Ikke noe annet.

Men jeg vet at VW Golf/Golf Gti var med og sette standaren for den bil-klassen da den kom i 74'.

Lenke til kommentar

har sett en dokumentar med en av de TopGear folka som testa de første "hatchbackene" (golf gti osv) som kom på markedet. Mener han fabla om en eller anna lotus som satte standarden der.

tyskland er vel forøvrig et viktig bildrag i bilindustrien. VAG, BMW, Porsche osv

Lenke til kommentar

Adolf Hitler satte i gang masseproduksjon av billige enkle biler til folket, folkevogn, som første siden Ford med sine A og T modeller, og var starten på den moderne masseproduksjonen.

Golf fikk æren for gtibølga, om en hadde Ritmo Abarth og Alfa Sud ti som nok er vel så bra som golfen.

golfens fordel var nok at den var tidlig med innsprøytning, mens Abarthen hadde den klart råeste motoren med dobble 40 mm gassere og greinrøyr orginalt.

Og Suden det beste og mest avanserte understellet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...