nahoy Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Hei, jeg har kjørt apache server for en stund. Jeg har en gammel(1.3) version. Jeg kjører XP. Det har funket helt fint til i går, da satte jeg inn et ekstra netverkskort, for å ha en til ADSL-box'en og én til netverket mitt. Netverket fungerte fint, men Apache virker bare på porten som går til netverket mitt, ikke ut på internett. Noen som vet hvordan jeg skal få det til å virke på nettet også? Lenke til kommentar
Irons Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 (endret) Sjekk om du kan bruke bindadress parameteret i http.conf evt les litt HER Endret 18. mars 2004 av the_real_Sp33D Lenke til kommentar
nahoy Skrevet 18. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2004 ? Det skjønte jeg ikke helt, er nokså ny på apache, og i det hele tatt å hoste noe på internett. Lenke til kommentar
knatten Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 I hhtpd.conf, altså konfigurasjonsfila til apache, har du en linje som begynner med BindAddress, og en som heter Listen. Disse kan spesifisere at apache bare lytter på visse IPer, og nettkortene dine har forskjellige IPer. Jeg tipper feilen ligger her. Har du kikket på linken som den_ekte_farten gav deg? Lenke til kommentar
nahoy Skrevet 18. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2004 Ja, har sett på linken, men skjønte ikke så mye av den jeg har 2 Ip-adresser, ja, en for hjemme-nettverket og en for internett. Jeg skjønner ikke helt, skal jeg skrive noe som: BindAdress 192.168.0.1:80 eller noe? Hva mener man med "listen" og "virtual hosts"? Lenke til kommentar
knatten Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Du burde nok lese litt mer om apache rett og slett. Ta deg en time eller to med en HOWTO, så skjønner du litt mer av prinsippene, og da vil du skjønne hvordan du skal klare dette også. Da har du også et bedre grunnlag for å spørre om konkrete ting du lurer på. Lenke til kommentar
nahoy Skrevet 18. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2004 Har lest litt i noen HOWTO'er, men hvordan finner jeg ut hva portene heter? Lenke til kommentar
knatten Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Du vil kjøre apache på port 80, da dette er standard. Når du skriver www.hw.no i nettlesern din kobler den seg automatisk egentlig til www.hw.no:80. Dersom vi hadde kjørt web på f.eks. port 81, måtte alle våre lesere spesifisert det manuelt, og skrevet www.hw.no:81 i nettleseren sin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå