Gå til innhold

klikking fra hitaci 5k80

Anbefalte innlegg

Hei har akkurat kjøpt meg hitachi 5k80. Den lager en klikkelyd hver gang den begynner å lese. Men når den leser kontunuerlig lager den mye mindre lyd. Mulig jeg hauser opp en lyd som egentlig ikke er så høy. Noen andre som har hatt samme problem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det der er unødvendig skremsel, siden HDer faktisk kan lage klikkelyder uansett. Kan bla. være kalibrering el. plassering av hodene for å tolerere støt bedre el.

IBM sine diskproblemer begynner nå å bli gamle, og dette gjelder også kun for 3.5" GXP75 og tildels GXP60. De to siste seriene GXP180 og 7k250 har vært veldig bra. 2.5" diskene har det aldri vært problemer med.

Siden Mærche A-serien velta på elg-testen, ergo så velter alle modeller?!?

Lenke til kommentar
Det der er unødvendig skremsel, siden HDer faktisk kan lage klikkelyder uansett. Kan bla. være kalibrering el. plassering av hodene for å tolerere støt bedre el.

IBM sine diskproblemer begynner nå å bli gamle, og dette gjelder også kun for 3.5" GXP75 og tildels GXP60. De to siste seriene GXP180 og 7k250 har vært veldig bra. 2.5" diskene har det aldri vært problemer med.

Siden Mærche A-serien velta på elg-testen, ergo så velter alle modeller?!?

Har en 80Gb HD av den serien fra IBM som feilet mest.. Har byttet den 2 ganger på garranti. Disken ble overopphetet siden jeg ikke hadde kjøling på den. Men nå har jeg kjøling og den har holdt seg i 1år++ (husker ikke helt) Nå holder den på å ta kvelden.. kommer en rar skrapelyd fra den nå, akkurat som den blir holdet igjen. Tror det er hardisk motoren som tar kvelden

Det du nevnte om IBM sin serie som feilet, stemmer det. Men de skal ha rettet opp den feilen så det skal ikke være no problem å kjøpe IBM HD. :thumbs:

Lenke til kommentar

Jeg har også denne harddisken. Spurte om akkurat det samme på Tundra 1557 - forumet. Er jo litt merkelig lyd denne klikkingen... skjønner ikke helt hva den kan komme av? Noen ganger klikker det jo litt fra den hele tiden, noen ganger lenge, noen ganger kort... har ikke funnet noe mønster på det jeg da. Hender den lager klikkelyder uten at jeg arbeider på den...

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

kjøpte nettopp en slik 5k80 disk. Og det er slik at når den er ferdig med å laste windows og den ikke laster noe mer så kommer det en litt høyere klikkelyd med jevne mellomrom (5-10 sek kanskje). Lyden er høyere en når den jobber og er litt irriterende.

Dette er ikke farlig altså?

Endret av kloppen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...