volund Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Hei har akkurat kjøpt meg hitachi 5k80. Den lager en klikkelyd hver gang den begynner å lese. Men når den leser kontunuerlig lager den mye mindre lyd. Mulig jeg hauser opp en lyd som egentlig ikke er så høy. Noen andre som har hatt samme problem. Lenke til kommentar
nerd-light Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 jepp har nettopp kjøpt meg en bærbar med samme disk, og det hd leden lyser opp med jevne mellomrom samtidig som hd klikker jevnt og trutt, er litt pussig synes jeg, godt å høre at jeg ikke er alene om det da mvh nerd-light Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Vel, ikke for å skremme dere, men jeg tror at det var slik diskene hintet til at dem var på tur til å gå heden hen når det gjald IBM-diskene. Og Hitatchi har jo overtatt IBM's diskproduksjon, såe...*hinthint* Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Det der er unødvendig skremsel, siden HDer faktisk kan lage klikkelyder uansett. Kan bla. være kalibrering el. plassering av hodene for å tolerere støt bedre el. IBM sine diskproblemer begynner nå å bli gamle, og dette gjelder også kun for 3.5" GXP75 og tildels GXP60. De to siste seriene GXP180 og 7k250 har vært veldig bra. 2.5" diskene har det aldri vært problemer med. Siden Mærche A-serien velta på elg-testen, ergo så velter alle modeller?!? Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Det der er unødvendig skremsel, siden HDer faktisk kan lage klikkelyder uansett. Kan bla. være kalibrering el. plassering av hodene for å tolerere støt bedre el. IBM sine diskproblemer begynner nå å bli gamle, og dette gjelder også kun for 3.5" GXP75 og tildels GXP60. De to siste seriene GXP180 og 7k250 har vært veldig bra. 2.5" diskene har det aldri vært problemer med. Siden Mærche A-serien velta på elg-testen, ergo så velter alle modeller?!? Har en 80Gb HD av den serien fra IBM som feilet mest.. Har byttet den 2 ganger på garranti. Disken ble overopphetet siden jeg ikke hadde kjøling på den. Men nå har jeg kjøling og den har holdt seg i 1år++ (husker ikke helt) Nå holder den på å ta kvelden.. kommer en rar skrapelyd fra den nå, akkurat som den blir holdet igjen. Tror det er hardisk motoren som tar kvelden Det du nevnte om IBM sin serie som feilet, stemmer det. Men de skal ha rettet opp den feilen så det skal ikke være no problem å kjøpe IBM HD. Lenke til kommentar
JensPetrus Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Haha ha Den serien som feilet hadde aldri 80 GB!!! Hvorfor tror du den heter GXP 75? Diskene til Hitachi har i dag veldig god kvalitet. Den tikkelyden dere prater om er bare at harddisken leser og skriver.. helt normale lyder. Lenke til kommentar
Vannjenta Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Jeg har også denne harddisken. Spurte om akkurat det samme på Tundra 1557 - forumet. Er jo litt merkelig lyd denne klikkingen... skjønner ikke helt hva den kan komme av? Noen ganger klikker det jo litt fra den hele tiden, noen ganger lenge, noen ganger kort... har ikke funnet noe mønster på det jeg da. Hender den lager klikkelyder uten at jeg arbeider på den... Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Tror de klikkelydene kommer av at lesehodene parkeres. Dette skjer når hardisken ikke er i særlig bruk. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Haha ha Den serien som feilet hadde aldri 80 GB!!! Hvorfor tror du den heter GXP 75? GXP60 (som var etterfølgeren til GXP75) hadde også en del problemer... Lenke til kommentar
volund Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 lastet ned et program fra sidene til hitachi som het feature tools, det kunne man stille på hvordan man ønsker at HD skal jobbe. Dette fikk ned støyen betraktelig. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Batterivarigheten din vil nok synke litt når du stiller hardisken til å parkere lesehodene sjeldnere. Bare så du er klar over det Lenke til kommentar
kloppen Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 (endret) kjøpte nettopp en slik 5k80 disk. Og det er slik at når den er ferdig med å laste windows og den ikke laster noe mer så kommer det en litt høyere klikkelyd med jevne mellomrom (5-10 sek kanskje). Lyden er høyere en når den jobber og er litt irriterende. Dette er ikke farlig altså? Endret 4. februar 2005 av kloppen Lenke til kommentar
kloppen Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 (endret) Lurer på om denne hjelper? Link "Hitachi Travelstar 5K80 firmware (rev. A5EA) corrects an intermittent clicking noise issue on the following models:" Endret 4. februar 2005 av kloppen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå