Gå til innhold

Harddisk støy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg løsnet 3" rammen i mitt Chieftec kabinett, pakket den inn i 2cm skumgummiplater (kjøpt hos Thorshov bilrekvisita), og monterte den i 5" brønnen.

Det er feste for en vifte på den rammen, så kjøling av 2 disker fungerer bra. Jeg ville ikke pakket de inn uten kjøling.

Har ikke hørt en lyd fra mine WD disker siden.

Lenke til kommentar

Har 3 WD disker og en IBM, når jeg skrur av alle viftene, er det ganske mye støy. Tror det er lite å hente på å bruke så mye penger på å støydempe disse, har selv matter i kab for å dempe vibrasjonsstøy, det hjelper kanskje litt. Du kan kanskje få litt redusert støy med å henge dem opp i novibes eller noe lignende gummi oppheng, men frykter at du fremdeles vil høre dem dersom du har et ganske stille kabinett ellers. Gleder meg til det kommer litt større disker så en kan bytte alle mot en gigantisk en :D

Lenke til kommentar

Har nå prøvd å legge skomgummi ark (som ligger i hovedkort esker ol.) i harddisk skoffene, håper bare at de ikke smelter hehe, det hjalp utrolig mye! :yes:

Nå har jeg bare en disk som står i brønn uten lyddemping, får lete etter en gammel harddisk boks som var inni en IBM jeg skrotet for lenge siden mumle mumle....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...