Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Pris på windows server (windows 2000/2003): 6.95 USD for ein måne

Dette inkluderar:

Windows 2000/2003 webserver, 1 MySQL database, MSSQL og PGSQL, 10 sub domene, 1 ip, SSL, Delt SSL +++++

200MB fordelt slik du vil på dei forskjellige serverane

5GB overføring

Linux startar på 4.95 og har omtrent det samme som windows pakken har, men ikkje mssql..

supporten er og ganske bra. 24/7..

epost, trouble tickets i kontrollpanelet og et forum..

får som oftast svar innen ein halv time.. i enkelte tilfeller kan det ta litt lenger tid

Alt det der (+ mer) får man hos servetheworld, bortsett fra at stw har ubegrenset med subdomener og mySQL-databaser.

Med 1 ip, betyr det at man får dedikert IP?

ja.. 1 gratis dedikert IP..

men servetheworld er jo (litt) dyrare og da..

EDIT: faktisk nesten dobbelt så dyrt

btw, kor står serverane til servetheworld?

EDIT: fant ut at det var i oslo

*kremt*

Når linux-serveren hos dem du nevner koster 5 USD (35kr) med bare 200MB plass, begrensninger på antall subdomener og databaser er den ikke nesten dobbelt så dyr som servetheworld, som koster 39kr for 1GB plass, ubegrenset antall subdomener, databaser og mailkontoer.

PS: Dette gjelder "tilbudet" som STW har hos qxl. Det er nøyaktig det samme som om du bestiller fra sidene deres, bortsett fra lavere pris og mer lagring.

BTW: er ikke street4you det samme som b-one?

EDIT: Nei, det var det ikke...

Endret av jorgenindahouse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

oki sorry.. men eg såg berre for 79 (+moms?)

men drit i det.. eg har ikkje nåke spesielt behov for å krangle her no..

men uansett: (Off topic)

========================================

Spørsmål: Kan dere tilby både Unix og Windows servere?

Svar: Ja, vi har begge deler. Omlag 95% av kundene ønsker å ligge på en Unix server, og derfor legger vi nye kunder automatisk der. Unix er ledende innen webhotell. Unix er kjent for stabile og raske servere med lite bugs i programvaren. På Unix serveren benytter man Mysql, php4, cgi osv., mens Windows serveren benytter ASP og MSSQL (som er nesten den samme som Mysql). Det er støtte for Frontpage på både Unix og windows serverene. En tommelfingerregel er at dersom du ikke har behov for ASP så velger du Unix server. Dersom du ønsker å ligge på en Windows server så nevn dette i kommentarfeltet på bestillingskjemaet.

=========================================

dette er berre tull, windows er minst like bra som unix.. grunnen til at folk velger PHP og unix er fordi det er gratis!

firma/privatpersonar med eit stramt/ingen budsjett, velger php, men folk som har peng å legge i det velger veldig ofte windows

ASP og windows serverar er mykje bedre enn linux og php folk skal ha det til..

just my 0.02

Lenke til kommentar

/me kan kode i PHP og mySQL, så derfor kjøper jeg hosting med PHP/mySQL-støtte. Dessuten er det lettere å lære seg PHP/mySQL enn ASP/MSSQL pga. større utbredelse av PHP/mySQL, og derfor flere tutorials.

Forresten: Er ikke IIS mer utsatt for sikkerhetshull og "hacker"-angrep?

Lenke til kommentar

Tja, for vel slå et slag for Microsoft her da...

Det faktum at Linux baserte løsninger er billige (gratis) gjør at man har en annen "holdning" til hva man kan forvente av stabilitet* osv. "Alle" vet jo at Linux i bunn og i grunn er et frivillig prosjekt så det er jo på en måte mer "akseptabelt" at det er en bug i Apache enn f.eks IIS. Ikke bare fordi IIS er Microsoft-isk eller fordi det koster penger, men fordi Microsoft's filosofi strider i mot hva de aller fleste hackere (ikke datasnokere) mener en bør gjøre med kildekoden sin. Derfor blir Microsoft på en måte et mål hvor det er om å gjøre å finne flest mulig feil o.l.

Du kan på en måte si at den som ber om bråk (Microsoft, pga sin policy) får bråk (i form av å finne nye sikkerhetshull osv.)

*Jeg mener strengt tatt ikke at nedetid på en *NIX server er akseptabelt, men dere skjønner vel hva jeg mener.

Endret av PiRANhA
Lenke til kommentar

ååhh.. trudde eg skulle få så øra flagra no :)

men da var da bra eg ikkje fekk..

grunnen til at microsoft program "har fleire sikkerheitshol" er at det er fleire som likar å ødelegge for microsoft enn for forskjellige unix o.l. firma.. derfor blir fleire hol oppdaga i ms program

det er vertfall min teori.. tvilar på at linux og apache er helt bugfrie!

i følge større profesjonelle internasjonale hosting firma er windows 2000 den beste webserveren som er å få tak i.. bedre enn freebsd og redhat

Lenke til kommentar

[ganskeofftopic]

Jeg velger bort windows på serversiden til fordel for nesten hva som helst så lenge det er OpenSource-produkter, aåhh duuhhh så teit han er da, linux-freaken... grunnen er enkel, jeg foretrekkerå legge ned arbeidstimer i noe som jeg han få se _hele_ oppskiften på, og som alle andre har like rettigheter, ved å velge OpenSource _tror_ jeg at det er større sjans for at jeg skal ha friheten til å kunne ta frem mitt arbeide å være i stand til å se på det også om 20 - 30 år, når bigbill forlengst har forkasta og kjørt i kværna sine nåværende proprietære standarder i utviklingen, for så unne påtvinge sine etterhvert så hjelpeløse brukere noe annet, som sikkert er bra, men dyrt, og.. du har jo egentlig ikke noe valg? har du vel?

og nei, linux er ikke helt bugfrie, langt der i fra, men det er vesentlig lettere å finne og tette bøggs i et system som er opensource enn i et lukket system, akkurat som det er lettere å finne huller å utnytte det i et opensource-system.

win some & loose some, sånn er livet.

Når det gjelder arbeids-stasjonen så kjører jeg 5 forskjellige os, Microsoft har produsert 2 av dem, og de blir alle benyttet omtrent like mye, men lukkede standarder er kjempefyfy, og jeg holder meg mest mulig unna.

[/ganskeofftopic]

Ellers er jeg vanvittig fornøyd med numberonehost.no, :thumbup: noe som jeg mange ganger har anbefalt til andre, og de har hatt samme erfaringene som jeg, både proffe og mindre proffe brukere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
ååhh.. trudde eg skulle få så øra flagra no :)

men da var da bra eg ikkje fekk..

grunnen til at microsoft program "har fleire sikkerheitshol" er at det er fleire som likar å ødelegge for microsoft enn for forskjellige unix o.l. firma.. derfor blir fleire hol oppdaga i ms program

det er vertfall min teori.. tvilar på at linux og apache er helt bugfrie!

i følge større profesjonelle internasjonale hosting firma er windows 2000 den beste webserveren som er å få tak i.. bedre enn freebsd og redhat

Si meg da hvorfor Microsoft ikke bruker windows på sine core servrere......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...